Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Bomi zamknie 10 najsłabszych sklepów i zwolni około 700 osób

Grupa Bomi, w ramach restrukturyzacji sieci detalicznej zamierza zamknąć do końca drugiego kwartału 10 najsłabszych placówek - informuje PAP. Spółka podpisała już połowę umów wyjścia, w 7 kolejnych sklepach prowadzi działania optymalizujące sprzedaż.

Bomi zamknie 10 najsłabszych sklepów i zwolni około 700 osób

Autor: PAP
Data: 05-04-2011, 18:07

Jak powiedział Marek Romanowski, prezes Bomi, na koniec tego roku chce zarządzać siecią 575 sklepów własnych i franczyzowych.

Marek Romanowski ocenia, że proces zamykania sklepów to duża operacja logistyczna, dlatego będzie trwać do końca II kwartału.

Jego zdaniem, w latach 2007-08 spółka Bomi podpisała serię umów najmu lokali handlowych w niekoniecznie trafionych lokalizacjach. Nałożyło się na to spowolnienie i spadek chęci klientów wydawania pieniędzy na produkty droższe. Mocno przewartościował się rynek, na którym najwięcej w ostatnich dwóch latach zyskały sieci dyskontowe.

Prezes Bomi poinformował, że restrukturyzacja wiąże się ze zwolnieniem około 700 osób.

PAP przypomina, że w listopadzie ubiegłego roku grupa Bomi poinformowała o potrzebie gruntownej restrukturyzacji segmentu detalicznego, polegającej na optymalizacji powierzchni sprzedaży i zamknięciu części sklepów.

Grupa Bomi zakłada, że na koniec tego roku jej sieć liczyć będzie 575 placówek własnych i franczyzowych. Spółka zamierza otworzyć jedne własne delikatesy Bomi oraz 3 sklepy w formacie delikatesowym i supermarketowym we franczyzie.

Bomi zakłada też wzrost franczyzowej sieci sklepów osiedlowych o około 290 placówek.

Na koniec 2010 roku sieć grupy liczyła 35 delikatesów Bomi, 19 supermarketów Rast, 1 supermarket Bomi oraz 236 sklepów osiedlowych własnych i we franczyzie pełnej pod marką Sieć 34, eLDe i Livio.

Czytaj także:

Prezes Bomi: W 2011 r. nasza sieć wygeneruje dodatni cashflow i zysk netto

Przeczytaj cały wywiad z prezesem Grupy Bomi

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Marek Romanowski RSS ALERT    /    Bomi RSS ALERT    /    sieci detaliczne RSS ALERT    /    delikatesy RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Jaca 2011-04-09 12:55:09
    Braaaawo - na sam początek skilują Katowice - coś mi tam zawsze śmierdzi - a to stary towar

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.33.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!