Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Brazylijskie koncerny spożywcze chcą wejść na polski rynek

Brazylijskie firmy spożywcze coraz mocniej interesują się polskim rynkiem. Postrzegają Polskę nie tylko jako potężny rynek zbytu dla swoich produktów, ale także centrum dystrybucyjne na kraje Europy Centralnej i Wschodniej.

Brazylijskie koncerny spożywcze chcą wejść na polski rynek

Autor: Łukasz Rawa, Łukasz Stępniak, portalspozywczy.pl
Data: 17-02-2010, 16:18

Przedstawiciele pięciu dużych przedsiębiorstw i stowarzyszeń branżowych związanych z brazylijską branżą spożywczą odwiedziło Polskę w ramach seminarium zorganizowanego przez agencję ApexBrasil i PAIiIZostatnio. Przedsiębiorcy zadeklarowali, że chcą rozmawiać z polskimi producentami i dystrybutorami na temat współpracy.

Brazylijska firma LF De Castro specjalizująca się w produkcji przetworów warzywnych w puszkach, a także pulpy pomidorowej chce wejść na polski rynek ze swoimi produktami. Obecnie firma poszukuje kontrahentów i dystrybutorów dla swoich produktów.

- Z jednej strony chcemy dostarczać polskim firmom z branży przetwórstwa warzywnego półprodukt czyli pulpę pomidorową, która będą mogły przetwarzać na wyroby gotowe ketchupy, czy sosy. Z drugiej planujemy eksportować do Polski nasze produkty gotowe, szukamy obecnie dystrybutorów np. sieci supermarketów, w których moglibyśmy sprzedawać nasze konserwy warzywne - mówi Luis Fernando de Castro, prezes LF De Castro.

Firma produkuje miesięcznie 6,5 tys. ton półproduktów i 700 tys. opakowań z produktami gotowymi m.in. sałatkami warzywnymi, pomidorami, groszkiem czy kukurydzą.

Jednocześnie prezes LF De Castro zaznacza, że chce nawiązać z polskimi przedsiębiorcami bliska współpracę biznesową, która byłaby korzystna dla obu stron.

Koncern Alca Foods potrzebuje partnerów handlowych do dystrybucji produkowanych przez firmę wyrobów śniadaniowych w Polsce. - Prowadzimy rozmowy z potencjalnymi partnerami jest wśród nich m.in. producent płatków śniadaniowych, z którym moglibyśmy współpracować na zasadach synergii. To duża firma, zatrudniająca ponad 400 pracowników - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Roberval Dias Martins, dyrektor handlowy Alca Foods.

Roberval Dias Martins zwraca uwagę, że siła nabywcza Polaków jest dużo wyższa niż Brazylijczyków. - Średni poziom konsumpcji na osobę jest w Polsce dziesięciokrotnie wyższy niż w Brazylii - podkreśla dyrektor Alca Foods. Firma od dawna współpracuje z sieciami takim jak Wal Mart czy Carrefour.

więcej informacji:

PAIiIZ RSS ALERT    /    ApexBrasil RSS ALERT    /    LF De Castro RSS ALERT    /    Alca Foods RSS ALERT    /    Brazylia RSS ALERT    /    inwestycje RSS ALERT    /    eksport RSS ALERT    /    import RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • u. 2010-02-18 10:28:06
    super ! jestem jak najbardziej za :)
  • mobi 2010-02-18 15:43:05
    Warzywa z zaoceaniczny. Paranoja! bardziej opłaca się sprowadzać niż produkować w kraju? Zamiast wspierać i chronić lokalny rynek otwieramy kanał dystrybucji ogórka. Jak tak dalej pójdzie to wyprą nas z lokalnych rynków. Ciekawe co będzie jak rolnik nie zarobi. Nie będzie miał kasy na konsumpcje i tak właśnie rozkłada się gospodarkę kraju. To naczynia połączone rząd zajęty ujawnianiem afer nie ma czasu zajmować się gospodarką. Już czaję antyglobalistów...Swoją drogą nasi rolnicy powinni zakładać grupy producenckie i walczyć o klienta i ceny na swoje produkty. Wg. \"zasady zrób to sam\".

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.33.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!