Brazylijskie koncerny spożywcze chcą wejść na polski rynek
Brazylijskie firmy spożywcze coraz mocniej interesują się polskim rynkiem. Postrzegają Polskę nie tylko jako potężny rynek zbytu dla swoich produktów, ale także centrum dystrybucyjne na kraje Europy Centralnej i Wschodniej.

Przedstawiciele pięciu dużych przedsiębiorstw i stowarzyszeń branżowych związanych z brazylijską branżą spożywczą odwiedziło Polskę w ramach seminarium zorganizowanego przez agencję ApexBrasil i PAIiIZostatnio. Przedsiębiorcy zadeklarowali, że chcą rozmawiać z polskimi producentami i dystrybutorami na temat współpracy.
Brazylijska firma LF De Castro specjalizująca się w produkcji przetworów warzywnych w puszkach, a także pulpy pomidorowej chce wejść na polski rynek ze swoimi produktami. Obecnie firma poszukuje kontrahentów i dystrybutorów dla swoich produktów.
- Z jednej strony chcemy dostarczać polskim firmom z branży przetwórstwa warzywnego półprodukt czyli pulpę pomidorową, która będą mogły przetwarzać na wyroby gotowe ketchupy, czy sosy. Z drugiej planujemy eksportować do Polski nasze produkty gotowe, szukamy obecnie dystrybutorów np. sieci supermarketów, w których moglibyśmy sprzedawać nasze konserwy warzywne - mówi Luis Fernando de Castro, prezes LF De Castro.
Firma produkuje miesięcznie 6,5 tys. ton półproduktów i 700 tys. opakowań z produktami gotowymi m.in. sałatkami warzywnymi, pomidorami, groszkiem czy kukurydzą.
Jednocześnie prezes LF De Castro zaznacza, że chce nawiązać z polskimi przedsiębiorcami bliska współpracę biznesową, która byłaby korzystna dla obu stron.
Koncern Alca Foods potrzebuje partnerów handlowych do dystrybucji produkowanych przez firmę wyrobów śniadaniowych w Polsce. - Prowadzimy rozmowy z potencjalnymi partnerami jest wśród nich m.in. producent płatków śniadaniowych, z którym moglibyśmy współpracować na zasadach synergii. To duża firma, zatrudniająca ponad 400 pracowników - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Roberval Dias Martins, dyrektor handlowy Alca Foods.
Roberval Dias Martins zwraca uwagę, że siła nabywcza Polaków jest dużo wyższa niż Brazylijczyków. - Średni poziom konsumpcji na osobę jest w Polsce dziesięciokrotnie wyższy niż w Brazylii - podkreśla dyrektor Alca Foods. Firma od dawna współpracuje z sieciami takim jak Wal Mart czy Carrefour.