Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Brytyjski sektor sklepów convenience u progu rewolucji

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 21-06-2018, 12:55
Brytyjskie sklepy convenience - wzór dla wszystkich europejskich detalistów - przechodzą poważne zmiany ze względu na rosnącą konkurencję. Pomimo dojrzałości rynku, analitycy LZ Reatilytics przewidują, że segment convenience będzie rósł o 3,7 proc. rocznie w ciągu najbliższych 5 lat, ponieważ wciąż ewoluuje i wprowadza innowacje. Ten kanał sprzedaży wyprzedza tradycyjne sklepy wielkoformatowe, ale wciąż goni dyskonty.
Brytyjski sektor sklepów convenience u progu rewolucji
fot. materiały prasowe PTWP

Eksperci zwracają uwagę na duże zmiany, jakie zaszły w ostatnich latach w Wielkiej Brytanii. W szczególności chodzi tu o fuzję Tesco z największym hurtownikiem, Bookerem oraz przejęcie przez Co-op sieci Nisa. Rozdrobiony dotychczas sektor jest obecnie w 2/3 w posiadaniu dwóch wymienionych graczy. Po połączeniu organizm Tesco/Booker został opisany - całkiem słusznie zdaniem analityków - jako "gamechanger". Tesco wie, jak to jest być liderem na rodzimym rynku, ale przewaga w kanale convenience będzie najbardziej odczuwana, ponieważ Booker kontrolował ponad 5000 sklepów oraz dostarczał produkty do tysięcy innych placówek. Fuzja dotyczy więc ponad 8600 sklepów, co sprawiło, że Tesco zajmuje obecnie pole position.

Duże ambicje ma również Co-op: w ciągu ostatnich 12 miesięcy przejął sieć Nisa, z ok. 1000 sklepów oraz zawarł kontrakt na dostawy dla 2 200 sklepów Costcutter (Co-op działa również jako hurtownik).

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Ani Tesco ani Co-op nie są właścicielami wszystkich swoich sklepów. Wielka Brytania nieco zasapała, jeśli chodzi o kwestie franczyzy, większość detalistów preferuje zachowanie kontroli nad markami. Jednak kłopoty z uzyskaniem satysfakcjonujących marży wskazują, że istnieje potrzeba znalezienia mniej kapitałochłonnych dróg wzrostu. Morrisons przyjął właśnie takie podejście przy ponownym wejściu w segment covenience. Po upadku własnej sieci M-Local, rozwija nowy, franczyzowy szyld Morrisons Daily (umowa z Rontec). Morrisons działa również jako hurtownik - firma pozyskała kontrakt na dostawy dla 1500 sklepów McColl's. Widać więc, że traktowany dotychczas po macoszemu kanał hurtowy, zyskuje na znaczeniu.

Cała analiza na www.dlahandlu.pl.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!