Brytyjskie kawiarnie najlepsze w jakości obsługi klientów
Z przeprowadzonego przez międzynarodową firmę Dive-AdHoc badania rynku kawiarni w Polsce wynika, że najlepszą obsługę zapewnia klientom wywodząca się z Wielkiej Brytanii sieć Costa Coffee - czytamy w Pulsie Biznesu. Na trzecim miejscu znalazła się inna brytyjska sieć - Coffeeheaven. Honor Polaków ratuje rozwijana przez giełdowy Ruch od zera sieć iCoffee, która uplasowała się w badaniu na drugim miejscu.
Amerykański Starbucks wypadł w tym badaniu dość blado i podobnie jak McCafe czy Empik Cafe znalazł się poza podium. Poza tym badane były też sieci: Voyage Cafe, Grycan i W Biegu Cafe - zaznacza Puls Biznesu.
- Wyniki badania kawiarni w Polsce wypadły podobnie jak na Litwie. Jakość obsługi w obu krajach jest niestety na średnim poziomie. To sytuacja nie do zaakceptowania, zwłaszcza że obsługa w kawiarni nie wymaga wysokiego poziomu wykształcenia technicznego personelu - komentuje dla gazety Jurgita Adomaityte, z kierownictwa Dive Group.
Jak przypomina Puls Biznesu, według szacunków firmy PMR, wartość rynku kawiarni w Polsce sięga już 1,8 mld zł i cały czas rośnie.
