• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Burza wokół projektu kodeksu dobrych praktyk dla sieci handlowych

Projekt kodeksu dobrych praktyk handlowych budzi kontrowersje. W branży rozpętała się kolejna dyskusja o granicach ingerencji w działalność sklepów - informuje Rzeczpospolita.
  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 22-05-2010, 18:40
Burza wokół projektu kodeksu dobrych praktyk dla sieci handlowych

Jak przypomina Rzeczpospolita, projekt przewiduje skrócenie terminu opłaty faktur do 30 dni od dostawy. Sieci nie będą mogły uzależniać zawarcia umowy od wyłączenia jurysdykcji sądów polskich lub poddania sprawy pod rozstrzygnięcie sądu polubownego. Każda ze stron ma także ponosić we własnym zakresie koszty podejmowanych przez siebie działań promocyjnych.

Oznacza to tak naprawdę koniec organizowanych przez sieci wraz z dostawcami promocji, co nie podoba się także wielu producentom.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Zdaniem niektórych przedstawicieli sieci, których cytuje dziennik, projekt sugeruje kolejną próbę ograniczenia ekspansji zagranicznych sieci w Polsce . Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji zleciła już ekspertyzy prawne. Więcej po projekcie obiecują sobie organizacje zrzeszające mniejsze sieci handlowe. Jan Rakowski, prezes Kongregacji Przemysłowo-Handlowej przyznaje jednak, że niezbyt wierzy w przyjęcie dokumentu uderzającego wprost w wielkie sieci.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Robert 2010-05-24 11:00:35

    Po pierwsze, nasze władze nie dbają o lokalnych przedsiębiorców tylko preferują duże sieci i pozwalają powstawać placówką wielkopowierzchniowym, tłumacząc się tym, ile to ludzi będzie miało pracę, a wszyscy wielcy dystrybutorzy śmieją się z nas bo nasz handel krajowy jest niszczony. Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji to tylko nazwa jest polska, a przedsiębiorstwa, które są członkami to w rzeczywistości kapitał sieci z poza Polski. Działania w naszym kraju przez te organizacje w ciągu 15 lat zdziesiątkowały nasze przedsiębiorstwa. Mówi się o konkurencji, o wolnym rynku o tym, że wszyscy mają szanse się wykazania dobrym zarządzaniem. Jakie równe szanse? Przedsiębiorstwa, która mają za sobą bardzo duży kapitał i dziesiątki lat doświadczenia.

    Odpowiedz
  • Griu 2010-05-25 15:17:33

    Dodam: krajowy handel ma wymiar personalny - dominują rodzinne firmy (nawet Piotr i Paweł to firma rodzinna). Handel ten (przynajmniej w większości) wierzy jeszcze w takie pojęcia jak partnerstwo, lojalność czy uczciwość. To co przyszło z zachodu, należy najczęściej do bezosobowej finansjery, jest nastawione wyłącznie na maksymalny zarobek, czyli drenaż rynku, przekręty podatkowe, oszukiwanie \"partnerów\" i totalne ogłupianie klientów. Żaden wzór dla nas - ot, zwykłe bydło! A niejaki Faliński to zwykły demagog na usługach bogatych wujków z Metro itp.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!