• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

C&W: Wzrost powierzchni w parkach handlowych i rozwój konceptu handlowego

Według Cushman & Wakefield do końca bieżącego roku w parkach handlowych Europy powstanie 1,3 mln m kw. nowej powierzchni, czyli o 50% więcej niż w całym 2015 r.
  • Autor: www.portalspozywczy.pl / C&W
  • Data: 03-08-2016, 11:30

Z opublikowanego przez firmę raportu European Retail Park Development Report wynika, że w 2017 r. przybędzie 1,1 mln m kw. nowej powierzchni w parkach handlowych – to również znacznie więcej niż w 2015 r., w którym łączna podaż wyniosła 863 000 m kw.

Jeżeli wszystkie nowe projekty zostaną ukończone zgodnie z planem, łączne zasoby powierzchni handlowej w europejskich parkach handlowych wzrosną z poziomu 37,3 mln m kw. na początku 2016 r. do prawie 40 mln m kw. pod koniec 2017 r. Oznacza to, że łączna podaż może wynieść 2,41 mln m kw., przy czym na rynek Europy Zachodniej trafi 2,06 mln m kw., a na rynek Europy Środkowo-Wschodniej tylko 0,35 mln m kw.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W latach 2016/2017, podobnie jak w 2015 r., najwięcej obiektów powstanie we Francji, na którą przypadnie 54% nowej podaży w parkach handlowych Europy Zachodniej. Na kolejnych miejscach znalazły się Wielka Brytania (17%) i Włochy (10%).

W porównaniu z Europą Zachodnią w Europie Środkowo-Wschodniej realizowanych jest znaczniej mniej projektów deweloperskich, przy czym najwięcej w Rosji, Polsce i Czechach.

– Obserwujemy wzrost zainteresowania parkami handlowymi w atrakcyjnych lokalizacjach i z łatwym dojazdem. W tego typu obiektach swoje sklepy otwierają także sieci spożywcze z wyższego segmentu, a dzięki przeprowadzanym przebudowom i modernizacjom parki handlowe mogą zaoferować powierzchnię lepszej jakości. Ponadto na ten rynek wchodzą również sieci handlowe, które dotychczas kojarzono z głównymi ulicami handlowymi, między innymi H&M, Zara i CCC. Badają one możliwości ekspansji w parkach handlowych – powiedział Martin Supple, Partner, dział pozamiejskich powierzchni handlowych w regionie EMEA, Cushman & Wakefield.

– Rosnące zainteresowanie najemców parkami handlowymi w całej Europie przekłada się na spadek wskaźników pustostanów. Do czynników wzrostu popytu zalicza się między innymi stosunkowo niskie koszty najmu, elastyczne plany powierzchni, lepsze rozwiązania logistyczne ułatwiające realizację dostaw do sklepów, usługi „click & collect” oraz możliwość przetestowania nowych formatów i konceptów. Natomiast klienci doceniają kompleksową ofertę parków handlowych, bezpłatne parkingi i coraz większy wybór sklepów. Na poziom odwiedzalności korzystnie wpływają również zmiany w zakresie projektu i estetyki parków handlowych oraz zwiększanie atrakcyjności tego typu obiektów poprzez rozbudowę oferty rekreacji i rozrywki. To z kolei przekłada się na wzrost liczby inwestycji deweloperskich w przygotowaniu, aby sprostać oczekiwaniom rynku – powiedział Martin Supple.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!