Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Carrefour na FRSiH 2018: Źródło problemu marnowania żywności jest w naszych domach

  • Autor: AT/portalspozywczy.pl
  • Data: 15-11-2018, 12:29
- 75 proc. strat wynikających z marnowania żywności powstaje w gospodarstwach domowych, za 20 proc. odpowiada przemysł, a tylko za 5 proc. sieci handlowe. Dziś skupiamy się na tych 5 proc. i my pewnie z tego wyciśniemy połowę, ale problem nie zniknie. Ten temat musimy zaadresować do społeczeństwa w inny sposób, musimy zidentyfikować źródło problemu, które mamy w naszych domach - mówił Robert Noceń, sekretarz generalny Carrefour Polska podczas debaty "Społeczna odpowiedzialność firm FMCG i sieci handlowych" w ramach Forum Rynku Spożywczego i Handlu 2018.
Carrefour na FRSiH 2018: Źródło problemu marnowania żywności jest w naszych domach
Robert Noceń, sekretarz generalny Carrefour Polska, fot. PTWP

W pierwszej części dyskusji paneliści wyjaśniali co dla nich i reprezentowanych przez nich firm oznacza termin CSR. 

Robert Noceń przyznał, że choć społeczna odpowiedzialność biznesu była na początku kojarzona z działalnością filantropijną firm, w ostatnich czasach jej definicja uległa znacznemu rozszerzeniu i modyfikacji.

- Zaczęliśmy dostrzegać interesy społeczne, mówić o ochronie środowiska, pracować na rzecz zaspokajania potrzeb współpracujących z firmami interesariuszy. Wymiar biznesu odpowiedzialnego społecznie przybrał kształt inwestowania strategicznych środków i zasobów w rozmaite akcje pozycjonujące firmę w nowych wymiarach. Dla nas jako sieci Carrefour istotnym czynnikiem jest współpraca. Mimo że jesteśmy marką globalną, sami niewiele możemy zrobić. Dlatego nasze nastawienie na współpracę jest duże i czynnie angażujemy się w inicjatywy na poziomie rządowym i lokalnym żeby każda z naszych placówek działała aktywnie w swoim otoczeniu biznesowym - dodał.

Sekretarz generalny Carrefour Polska wskazał, że sieć opiera swoje działania w obszarze CSR na trzech filarach:

- Pierwszy dotyczy przeciwdziałania wszelkim formom marnotrawstwa: żywności, energii i skutków naszych oddziaływań. Drugi to ochrona bioróżnorodności, a trzeci wspieranie partnerów lokalnych, nie tylko dostawców, ale także NGO-sów działających wokół naszych placówek. Dodatkowo na poziomie globalnym wprowadziliśmy działanie strategiczne: Plan Transformacji Żywieniowej. Wyraża się on w strategii Act For Food. Są to wszelkie działania, które mają na celu poprawę żywności, produktów, tego jak żyjemy i jakimi jesteśmy ludźmi po to żeby lepiej żyć. Realizujemy ją w każdym z krajów w sposób adaptowany do potrzeb lokalnych - dodał.

Robert Noceń przyznał, że działania w ramach realizacji strategii Act For Food są efektywniejsze gdy angażują się w nie pracownicy.

- To jest największe wyzwanie żeby wybrać takie działania, które będą w firmie popularne i cała ekipa "na dole" to czuła, żeby te inicjatywy oddolnie funkcjonowały - dodał.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!