Carrefour Polska stawia na cięcia kosztów
Sprzedaż sieci Carrefour w Polsce w ostatnim kwartale zeszłego roku spadła aż o 7,6 proc., a sprzedaż LfL o 4,2 proc. W całym 2020 r. sprzedaż LfL w naszym kraju spadła o 0,6 proc.

Przychody sieci w Polsce w czwartym kwartale wyniosły 590 mln euro. Przychody za cały rok wyniosły 2,093 mld euro, natomiast przychody całej Grupy Carrefour wyniosły w zeszłym roku 78,8 mld euro.
Na koniec 2020 roku sieć posiadała w naszym kraju 937 sklepów, w tym: 90 hipermarketów, 160 supermarketów oraz 687 placówek typu convenience. Na koniec 2019 r. sieć miała 906 sklepów w naszym kraju.
Grupa tłumaczy, że wyniki w Polsce ucierpiały na wskutek spowolnienia inflacji oraz zamknięcia centrów handlowych.
Carrefour zaproponuje dywidendę w wysokości 0,48 euro na akcję, co oznacza wzrost o 4,3% od 2019 roku.
Carrefour zapowiedział, że planuje do 2023 r. ograniczyć roczne koszty o 2,4 mld euro. Sieć jest w trakcie realizacji pięcioletniego planu obniżenia kosztów i zatrudnienia, a także zwiększenia inwestycji w e-commerce, aby zwiększyć zyski i sprzedaż oraz stawić czoła konkurencji ze strony giganta e-commerce Amazona.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.