• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Carrefour przedstawił nową strategię rozwoju. Powstanie hipermarket sprzedający tylko marki własne

Francuski supermarket Carrefour zmienia strategię. Drugi co do wielkości operator detaliczny na świecie chce się stać tym dla branży spożywczej, czym jest Ikea dla branży meblarskiej. Stary slogan "jakość dla wszystkich" stał się obecnie mocno nieaktualny - pisze "Wall Street Journal".
  • Autor: gazeta.pl za Wall Street Journal
  • Data: 17-09-2010, 12:55
Carrefour przedstawił nową strategię rozwoju. Powstanie hipermarket sprzedający tylko marki własne

Lars Olofsson, dyrektor firmy, chce dokonać gruntownej zmiany strategii. Z supermarketu sprzedającego produkty różnych marek zamierza zrobić supermarket sprzedający jedynie własne produkty z logo Carrefour. W dodatku po najniższych cenach na rynku.

- Jeżeli będziemy mieli największą sprzedaż wśród detalistów, to bardzo prawdopodobne, że będziemy także osiągać najwyższe zyski w tej branży - powiedział Olofsson.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Nowa strategia, która ma na celu poprawienie efektywności firmy, wymaga jak najszybszego wprowadzenia w życie, ponieważ udziały w światowym rynku znacząco się zmniejszyły - czytamy na WSJ.com. Istnieje również niebezpieczeństwo, że Carrefour straci przewagę nawet we Francji. Plany dotyczące zmiany strategii wynikają ze zmiany trendów wśród Europejczyków, których decyzje zakupowe zaczęły być coraz bardziej przemyślane. Dodatkowo Lidl Stiftung & Co, który sprzedaje głównie produkty swoich marek i uważany jest za jeden z najtańszych supermarketów, zabrał znaczną część klientów Carrefoura.

W odpowiedzi na sytuację na rynku Olofsson zamierza zmienić percepcję postrzegania marki Carrefour. W ciągu następnych trzech lat chce pokazać klientom, że Carrefour znacznie obniżył ceny swoich produktów. Zostały już podjęte pewne kroki w tym kierunku. Na półkach Carrefour Discount znalazły się odpowiedniki serów camembert oraz czekolad po cenach prawie o połowę niższych od cen hurtowników. Niektórzy klienci już zauważyli ceny niższe w porównaniu z Franprix - lokalnym rywalem Carrefoura.

Jednak przez wielu ekonomistów strategia niskich cen jest postrzegana jako niebezpieczna. W przypadku Carrefoura efekty wprowadzania tej strategii także nie okazują się jak dotąd pozytywne. Zysk operacyjny giganta zmniejszył się aż o 831 mln dol., za co w głównej mierze odpowiada zmniejszanie cen i liczne promocje. Olofsson ma jednak nadzieję, że dzięki zachęceniu klientów niskimi cenami wolumen sprzedaży niedługo zacznie wzrastać. Dodaje, że sytuacja finansowa firmy jeszcze bardziej się poprawi, kiedy uda mu się wynegocjować korzystniejsze warunki z dostawcami.

Marża operacyjna Carrefoura wynosząca 3,2 proc. jest najniższa spośród największych detalistów - o połowę niższa od marży najbliższych jego konkurentów, między innymi Wal-Martu i Tesco.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • korba 2010-09-17 15:22:07

    Drugi co do wielkości sklep detaliczny?

    Odpowiedz
  • ron 2010-09-18 00:26:10

    Dla mnie ten cały szum wokół Carrefour\'a zwiastuje rychłą zmianę właściciela w Polsce. Co chwila nowe strategie to licytacja...

    Odpowiedz
  • Private Krankenversicherung Vergleich 2010-10-02 01:38:11

    You made a few good points there. I did a search about the subject and almost not got any specific details on other sites, but then happy to be here, really, appreciate that. - Lucas

    Odpowiedz
  • rachat de credit 2010-10-27 06:24:04

    I agree with most of your points, however some need to be discussed further, I will hold a small talk with my partners and maybe I will ask you some suggestion soon. - Henry

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!