Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Carrefour: przychody ze sprzedaży w I połowie 2008 r. wyniosły 1,19 mld euro.

Przychody ze sprzedaży Carrefour Polska w pierwszej połowie 2008 r. wyniosły niemal 1,19 mld euro. Wzrosły tym samym o ponad 42 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2007 r. - wynika z raportu Grupy Carrefour.

Carrefour: przychody ze sprzedaży w I połowie 2008 r. wyniosły 1,19 mld euro.

Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
Data: 11-07-2008, 08:26

W drugim półroczu Carrefour w Polsce wypracował 0,6 mld euro obrotów. Był to wynik lepszy niż w analogicznym okresie 2007 r. o 35 proc. W tym czasie sprzedaż w sklepach wcześniej istniejących spadła o 3,6 proc. W całym pierwszym półroczu sprzedaż w tych placówkach jednak wzrosła o 0,8 proc.

Lepsze wyniki w grupie krajów Europy Wschodzącej, do której zaliczono Polskę, osiągnęła Grecja z przychodami o wartości 1,4 mld euro. Najszybszy rozwój zauważono natomiast w Rumunii - tylko w II kwartale sprzedaż wzrosła w tym kraju o niemal 60 proc.

Skonsolidowane ogólnoświatowe przychody całej grupy wzrosły w I półroczu o 8,6 proc. osiągając wartość ponad 47 mld euro.

Najszybciej rosły przychody ze sprzedaży w Ameryce Południowej. Tam sprzedaż wyniosła 5,7 mld euro i była wyższa niż w pierwszym półroczu 2007 r. o niemal 40 proc. W samej Argentynie sprzedaż w sklepach wcześniej istniejących zwiększyła się o 37,9 proc. Nowopowstałe placówki przyczyniły się do zaledwie 6-proc. wzrostu przychodów Carrefoura w tym kraju.

Raport Carrfoura pokazuje, że rozwój rynków w Europie Zachodniej uległ znacznemu spowolnieniu. Z przedstawionych danych wynika, że najwolniej rozwijał się rynek włoski (w I półroczu wzrost przychodów o 0,9 proc.). Carrefour w Belgii odnotował nawet straty - tam sprzedaż zmalała o 3 proc.

Prezes Grupy Carrefour jest zadowolony z wyników. - W trudnej sytuacji gospodarczej, grupa osiągnęła mocne wyniki całkowite w pierwszym półroczu - mówi Jose Luis Duran. - Nasza pozycja lidera na rynkach, na których działamy, moc naszej marki, różnorodność formatów naszych sklepów oraz doświadczenie pracowników i jakość obsługi klienta, wszystko to stanowi potencjał dla naszej Grupy i naszych akcjonariuszy - dodał prezes.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Carrefour RSS ALERT    /    wyniki finansowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.156.32
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!