Carrefour i Grupa CFAO planują ekspansję na rynkach Kamerunu, Wybrzeżu Kości Słoniowej, Kongo, Demokratycznej Republiki Kongo, Gabonu, Gany, Nigerii i Senegalu.

Carrefour wniesie do firmy wiedzę i doświadczenie dotyczące sprzedaży detalicznej, budowy centrów handlowych i silną markę, zaś CFAO wiedzę nt. specyfiki 30 afrykańskich rynków, na których obecnie działa i zarządzania łańcuchem dostaw.

CFAO planuje rozwijać na rynkach afrykańskich sieć centrów handlowych dostosowanych do wymagań i potrzeb afrykańskiego konsumenta, w których głównym najemcą będzie Carrefour. Pierwszy obiekt zostanie otwarty w 2015 r. w Abidżanie, na Wybrzeżu Kości Słoniowej, realizacja obiektu rozpocznie się jeszcze w 2013 r. W ciągu 10 lat firmy chcą otworzyć dziesiątki centrów handlowych, które wygenerują dochody na poziomie miliarda euro.

Zdaniem władz CFAO konsumpcja w Afryce systematycznie rośnie, wzrasta siła nabywcza gospodarstw domowych, a także PKB państw afrykańskich, co daje bardzo dobre perspektywy dla rozwoju projektów handlowych. Nowoczesna powierzchnia handlowa w dalszym ciągu stanowi niewielką część rynku, co daje międzynarodowym markom ogromną szansę rozwoju. 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl