Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Carrefour sprzedaje produkty z krótkim terminem ważności o 90 proc. taniej

W specjalnych strefach podzielonych na sektory dedykowane produktom suchym oraz świeżym, klienci sklepów Carrefour mogą znaleźć w pełni wartościowe towary mające krótki termin ważności, w cenach obniżonych nawet o 90 procent. We wszystkich hiper- i supermarketach Carrefour rusza w nowej odsłonie z akcją „STOP Marnowaniu Żywności”, która jest elementem szerszej inicjatywy ogólnopolskiego programu „STOP Marnotrawstwu” zachęcającego do przeciwdziałania marnowaniu zasobów naszej planety.

Carrefour sprzedaje produkty z krótkim terminem ważności o 90 proc. taniej

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 19-01-2021, 16:11

- Program „STOP marnotrawstwu” został wdrożony przez Carrefour już w 2013 roku  i dotyczy każdego pola działania firmy, a inicjatywy zmierzające do przeciwdziałania marnotrawieniu żywności to jeden z filarów tej koncepcji. Realizujemy go, zarówno wewnątrz struktur firmy, jak i poza nią, wychodząc z tą ideą do naszych dostawców oraz klientów - mówi Barbara Kowalska, Dyrektor Działu Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour.

Carrefour dostrzegając, że ten problem, zarówno w skali kraju, jak i świata, wciąż się nasila, umożliwia zakupy produktów z krótkim terminem ważności w cenie kilkakrotnie niższej od regularnej. Tym samym nie tylko zapobiega marnowaniu żywności, ale również umożliwia swoim klientom dodatkowe oszczędności, podczas robienia codziennych zakupów.

- Akcja STOP Marnowaniu Żywności to kolejny etap naszego ogólnopolskiego programu, w ramach którego uruchomiliśmy w naszych sklepach specjalne strefy dedykowane produktom z kończącym się termin przydatności do spożycia. Dzięki nim klienci robiąc zakupy, mogą wydać mniej, jednocześnie przyczyniając się do uratowania żywności przed zmarnowaniem. Warunek jest jednak jeden – produkty te należy spożyć jak najszybciej – mówi Marek Lipka, Dyrektor Handlowy i członek Zarządu Carrefour Polska.

Mając świadomość, że marnowanie żywności to jeden z największych problemów współczesnej cywilizacji, Carrefour zrealizował również 2-tygodniową kampanię pod hasłem „Możemy kupować mądrze – Jak nie marnować żywności”, w której wzięły udział wszystkie hiper- i supermarkety należące do sieci. Inicjatywa miała miejsce między 16 listopada a 1 grudnia 2020. W sklepach zostały umieszczone dedykowane materiały informacyjne, a dodatkowo, na stronie carrefour.pl/lp-jak-nie-marnowac-zywnosci pojawiły się praktyczne wskazówki dotyczące sposobów przechowywania produktów spożywczych gwarantujących zachowanie ich świeżości. Kampania ta została zrealizowana zgodnie z wymogami ustawy o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności (Dz.U. z 2019 r. poz. 1680), a jej partnerami byli, m.in., Caritas Polska czy Fundacja "Pomoc Transportowcom". 

Dążąc od bycia światowym liderem w transformacji żywieniowej dla wszystkich, Carrefour chce wziąć pełną odpowiedzialność za codzienne działania i przyczyniać się do pozytywnego wpływu na środowisko naturalne. Wspieranie nowego modelu gospodarki cyrkularnej jest w tym kontekście głównym kierunkiem działań sieci i bardzo ważnym krokiem w ratowaniu naszej planety. Kluczowymi elementami strategii proekologicznej Carrefour są: znaczące zmniejszenie emisji dwutlenku węgla, redukcja odpadów opakowaniowych w tym redukcja użycia plastiku, walka z marnowaniem żywności, ochrona różnorodności biologicznej oraz spełnienie w tych obszarach oczekiwań klientów. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Carrefour RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.33.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!