Carrefour uszczupli zespół menedżerów i przetestuje nowe koncepty sklepów
We Francji wybuchło zamieszanie po tym, gdy wyciekły plany Carrefoura dotyczące hipermarketów. Wynika z nich, że kilka działów niezwiązanych z żywnością zostanie zamkniętych. Ponadto więcej sklepów zostanie objętych franczyzą

Hipermarkety odpowiadają za około jedną czwartą obrotów Carrefoura na rynku krajowym, ale ich popularność maleje, a rentowność jest po presją. Sekcje niespożywcze muszą mierzyć się z konkurencją ze strony sklepów specjalistycznych i e-handlu. Po ogłoszeniu planu transformacji w styczniu 2018 r. dyrektor generalny sieci, Alexandre Bompard, ogłosił, że większe sklepy staną się mniejsze, a produkty non-food mogą ustąpić miejsca produktom świeżym i ekologicznym. Zapowiedział również, że cześć hipermarketów zostanie przekazana franczyzobiorcom.
Według Reutersa i Linéaires niektóre z konkretnych działań Carrefoura na rok 2019 można wywnioskować z dokumentów opublikowanych przez związek zawodowy (CGT). Wśród sekcji non-food, które mają zostać zamknięte wymienia się wewnętrzne działy fotografii, elektroniki i biżuterii. W niektórych przypadkach będą one outsourcowane specjalistycznym sieciom, takim jak Darty.
W tym roku Carrefour postawi na samoobsługę, chcąc zmniejszyć koszty zatrudnienia. Sieć będzie też testować sprzedaż perspektywicznych kategorii: produktów dla zwierząt i parafarmaceutyków.
Czytaj więcej: Dlahandlu.pl


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.