Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Carrefour wprowadza system Nutri-Score do oznaczania produktów marki własnej

Pierwsze produkty marki własnej Carrefour z oznaczeniem Nutri-Score pojawiły się już na półkach sklepów Carrefour. Sieć rozpoczęła wdrażanie produktów z dobrowolnym systemem znakowania wartością odżywczą do sprzedaży. Nutri-Score ma budować większą świadomość żywieniową społeczeństwa i pomagać w wyborze wartościowych pod względem odżywczym produktów.

Carrefour wprowadza system Nutri-Score do oznaczania produktów marki własnej
Carrefour wprowadza system Nutri-Score do oznaczania produktów marki własnej, fot. materiały prasowe

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 17-09-2020, 10:28

System Nutri-Score, stworzony przez Santé Publique France, służy do szybkiej i łatwej oceny wartości odżywczej produktów za pomocą kolorów i liter. Na podstawie zawartości poszczególnych składników odżywczych, produkty są przypisywane do jednej z 5 klas – od A (kolor ciemnozielony) do E (kolor ciemnopomarańczowy).

Klasa A określa produkty najbardziej odżywcze, zaś klasa E te najmniej odżywcze. Przy wyborze konkretnego oznakowania produktu pod uwagę brana jest nie tylko wartość odżywcza, ale również zawartość owoców, warzyw, błonnika i protein w produkcie.

Produkty oznakowane systemem Nutri-Score będą pojawiać się systematycznie we wszystkich sklepach sieci. Oznakowane nimi będą artykuły spożywcze marek własnych Carrefour m.in. Carrefour Classic, Carrefour Extra.

– Carrefour przykłada dużą wagę do pomagania konsumentom w dokonywaniu świadomych wyborów żywieniowych. W 2017 roku sieć wprowadziła do Polski Uproszczony System Znakowania Wartością Odżywczą – SENS, który w intuicyjny sposób informował klientów o zalecanej częstotliwości spożywania danych produktów marki własnej. W ubiegłym roku sieć podjęła decyzję o wprowadzeniu systemu Nutri-Score, który jest stosowany na zasadzie dobrowolności w coraz większej liczbie krajów Unii Europejskiej. Jego zadaniem jest pomaganie konsumentom w interpretacji jakości odżywczej oraz wyborze produktów bez potrzeby analizowania tabeli wartości odżywczej. Carrefour chce ujednolicić dobrowolny system znakowania wartością odżywczą we wszystkich krajach Grupy – mówi Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour Polska.

System Nutri-Score jest ważnym aspektem polityki biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour, która kładzie duży nacisk na promocję zdrowego stylu życia i prawidłowego żywienia. Sieć pomaga konsumentom w zmianie nawyków żywieniowych, edukuje oraz zapewnia szeroki dostęp do informacji o sprzedawanych produktach. To podejście jest elementem szerokiej strategii „Carrefour 2022”, która ogłoszona została przez Grupę Carrefour w styczniu 2018 roku.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Carrefour RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    marka własna RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.89.87.12
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!