Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Carrefour zmniejsza ilość plastiku w ofercie przyborów szkolnych

Z początkiem roku szkolnego 2020 sieć Carrefour zobowiązuje się do zmniejszenia ilości plastikowych opakowań między innymi produktów szkolnych, dzięki czemu wyeliminuje łącznie 45 ton tego surowca rocznie - realizując w ten sposób swoje zobowiązania w walce z produkcją plastiku.

Carrefour zmniejsza ilość plastiku w ofercie przyborów szkolnych
Carrefour zmniejsza ilość plastiku w ofercie przyborów szkolnych. fot. mat. pras.

Autor: informacja prasowa
Data: 01-09-2020, 16:54

Carrefour opracował szeroką gamę długopisów, markerów, zakreślaczy i markerów permanentnych wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu. Za pomocą przyborów szkolnych w opakowaniach Zero Plastic marka uczestniczy w codziennym przekazywaniu dzieciom dobrych nawyków. W Polsce oferta eko-produktów jest dostępna we wszystkich hipermarketach należących do sieci. Są one nie tylko ekologiczne, ale również wspierają budowę miejskich hoteli dla pszczół. Dodatkowo, wszystkie materiały do ekspozycji oferty szkolnej zostały wyprodukowane z surowców pochodzących w 100% z recyclingu.

- W 2018 roku Grupa Carrefour zobowiązała się w ramach polityki opakowań do ograniczenia ilości wytwarzanych odpadów opakowaniowych. Główne cele wyznaczone w tym obszarze to: wprowadzenie do 2025 r. 100% opakowań własnej marki nadających się do recyklingu lub kompostowania, a także zmniejszenie masy opakowań własnej marki do 2022 roku o 5% w porównaniu z 2017 r. - mówi Barbara Kowalska, Dyrektor Działu Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour. 

Do ekologicznej oferty Carrefour włączyliśmy szeroką gamę eko-przyborów szkolnych - pomagając naszym Klientom jeszcze pełniej żyć w myśl idei Zero Waste - dodaje Barbara Kowalska.

Z uwagi na silnie degradujący wpływ plastiku na środowisko, redukcja korzystania z plastikowych toreb jednorazowego użytku i odpowiednie gospodarowanie odpadami z tworzyw sztucznych to priorytet w działaniach proekologicznych Carrefour. Jako firma odpowiedzialna społecznie Carrefour zmierza do poprawy jakości strumienia odpadów opakowaniowych, a jako nadrzędny cel stawia sobie dążenie do redukcji ich masy.

Sieć Carrefour Polska, realizując globalne zobowiązanie, w 2019 roku zaoszczędziła 5,1 tony plastiku w produktach marki własnej, a w 2020 roku kolejne 4 tony. W 2020 roku zoptymalizowane zostały 34 opakowania pod kątem redukcji masy plastiku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Carrefour RSS ALERT    /    Barbara Kowalska RSS ALERT    /    plastik RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.167.166
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!