Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Carrefour zmniejsza ślad węglowy i dalej redukuje ilość zużywanego plastiku

– W 2015 r. jako Grupa zobowiązaliśmy się do zmniejszenia swojego śladu węglowego o 40% do 2025, względem 2010. Do 2019 r. udało nam się osiągnąć redukcję o 39%, co zmobilizowało nas do podjęcia dalszych kroków. Z okazji obchodzonego 5 czerwca Światowego Dnia Środowiska, chcielibyśmy ogłosić, że stawiamy sobie nowy cel – ograniczenie gazów cieplarnianych emitowanych z naszych sklepów o 30% do 2030 r. oraz o 55% do 2040 r., w porównaniu do poziomów z 2019 r. – mówi Justyna Orzeł, Wiceprezes Zarządu i Sekretarz Generalna Carrefour Polska.

Carrefour zmniejsza ślad węglowy i dalej redukuje ilość zużywanego plastiku
Carrefour stawia sobie nowy cel – ograniczenie gazów cieplarnianych emitowanych ze swoich sklepów, fot. materiały prasowe

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 09-06-2020, 09:42

Carrefour od wielu lat angażuje się w inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju i poszanowania środowiska naturalnego w Polsce podejmując wiele działań w kierunku zrównoważonego wykorzystywania tworzyw sztucznych, gospodarowania odpadami, zmniejszania emisji wytwarzanego CO2 czy walki z marnowaniem żywności oraz angażując się w inicjatywy działające na rzecz środowiska i klimatu. Jedną z takich inicjatyw jest Climate Leadership, czyli program, który tworzy społeczność liderów realnej zmiany w biznesie działających na rzecz neutralności klimatycznej i zrównoważonego rozwoju, którego inicjatorem jest Centrum UNEP/GRID-Warszawa.

- Przystąpiliśmy do programu Climate Leadership, ponieważ troska o klimat i środowisko naturalne są bardzo bliskie strategii proekologicznej Carrefour. Aby osiągnąć założenia przyjęte w programie podejmujemy szereg działań, które m.in. wpływają na redukcję masy tworzyw sztucznych w opakowaniach marki własnej. Od początku 2018 do końca 2019 roku udało nam się osiągnąć redukcję o ponad 5,1 tys. kg. - mówi Barbara Kowalska, Dyrektor Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour Polska. 

– Wynik ten osiągnęliśmy dzięki redukcji masy czy wymiarów m.in. draży, płatków śniadaniowych Crumbies, czy ziemniaków, w których masa opakowania została zmniejszona o 30% oraz oferując produkty w opakowaniach biodegradowalnych: włoszczyznę, mini marchewki czy zioła dostępne na Targu Świeżości, które zamiast w foliową osłonkę pakujemy w papierowe opakowania – dodaje Barbara Kowalska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Carrefour RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    CSR RSS ALERT    /    ślad węglowy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 23.21.4.239
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!