Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

CBRE: 3 na 4 internautów co najmniej raz w miesiącu robi zakupy online

Ze względu na pandemię, już 76 proc. osób korzystających z internetu co najmniej raz w miesiącu wybiera się na zakupy online - wynika z badania zleconego przez CBRE. Dodano, że odpowiada na to rynek, ponieważ rynek magazynowy nad Wisłą rośnie.


Autor: PAP
Data: 24-11-2020, 12:56

Z badania zrealizowanego na dla CBRE wynika, że 40 proc. internautów w Polsce w związku z epidemią koronawirusa częściej kupuje produkty online. Zmiany w tym zakresie nie zauważyło 47 proc. ankietowanych. "Zdecydowana większość konsumentów zakupy online robi co najmniej raz w miesiącu. Tylko 21 proc. zapytanych decyduje się na wirtualne zakupy rzadziej niż raz w miesiącu, a 4 proc. nie robi tego w ogóle. Co ciekawe, 3 proc. osób buszuje po wirtualnych sklepach codziennie, a 11 proc. nawet kilka razy w tygodniu" - poinformowano.

Badanie wykazało, że najczęściej przez internet kupujemy ubrania (55 proc.), sprzęt RTV i AGD (43 proc.) oraz kosmetyki i perfumy (40 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się książki i płyty (36 proc.) oraz artykuły przemysłowe (30 proc.). Co czwarta osoba kupuje w internecie zabawki dla dzieci, a 13 proc. biżuterię.

CBRE zwraca uwagę, że konsumenci nadal nie są przekonani do robienia zakupów spożywczych online, bo decyduje się na to tylko 12 proc. osób. Ubrania, kosmetyki i perfumy, zabawki dla dzieci oraz biżuterię częściej w internecie kupują kobiety; natomiast mężczyźni dominują w zakupie sprzętu RTV i AGD - dodano.

Firma wskazała, że rosnąca liczba kupujących w internecie wpływa na rosnący rynek magazynowy w Polsce.

"Skokowy wzrost sprzedaży e-commerce miał bezpośredni wpływ na popyt na powierzchnię logistyczną w Polsce. W pierwszych trzech kwartałach 2020 roku wynajęto rekordowe 3,7 mld mkw. przestrzeni magazynowej. Umowy z sektora e-commerce stanowią 11 proc. całkowitego popytu, natomiast udział ten jest w rzeczywistości wyższy" - zwróciła uwagę Beata Hryniewska z CBRE.

Hryniewska wyjaśniła, że po pierwsze logistycy, odpowiadający za jedną czwartą popytu na powierzchnię magazynową, często świadczą usługi na rzecz firm sprzedających online. "Po drugie znaczna część przedsiębiorstw z branży handlowej, która odpowiada za 32 proc. popytu, posiada dystrybucję wielokanałową i część swojej powierzchni magazynowej przeznacza na sprzedaż e-commerce" - dodała.

Według CBRE w tym roku udział zakupów online w całkowitej sprzedaży będzie wynosić aż 10 proc., co przekłada się także na wzrost zapotrzebowania firm na powierzchnię magazynową. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT    /    zakupy internetowe RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    CBRE RSS ALERT    /    magazyny RSS ALERT    /    powierzchnie magazynowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.156.34
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!