W każdym formacie projektu handlowego, jednym z najistotniejszych elementów jest strategia wynajmu. Zaczynając od wyboru odpowiedniej lokalizacji, która zapewni wysoką odwiedzalność, poprzez dopasowanie wielkości projektu do lokalnego rynku, jego koncepcji architektonicznej i komunikacji wewnątrz i zewnątrz centrum oraz obszaru oddziaływania centrum, to strategia wynajmu finalnie określi profil projektu, grupę docelowych odbiorców i użytkowników centrum handlowego - mówi Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w CBRE.

W przygotowaniu odpowiedniego układu najemców może pomóc analiza obecnych powierzchni danych najemców w konkurencyjnych centrach handlowych lub też przeprowadzenie indywidualnych wywiadów z najemcami strategicznymi, w których określą wielkość swoich powierzchni oraz ich wstępną lokalizację. Rekomendowane jest również określenie procentowego udziału poszczególnych branż w centrum. Taka analiza będzie pomocna w przygotowaniu odpowiedniego profilu i pozycjonowania projektu. - dodała Joanna Mroczek, dyrektor działu doradztwa i badań rynku w CBRE.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl