Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Centra handlowe chcą prawa do odmowy obsługi klienta bez maski lub przyłbicy

Polska Rada Centrów Handlowych popiera inicjatywę Ministerstwa Zdrowia w zakresie konieczności pilnego doprecyzowania zapisów Rozporządzenia Rady Ministrów z 19 czerwca br. w sprawie ustanowienia ograniczeń, nakazów i zakazów związanych z poruszaniem się i zasadami zachowania w przestrzeni publicznej, w związku z trwającym stanem epidemii.

Centra handlowe chcą prawa do odmowy obsługi klienta bez maski lub przyłbicy
PRCH: W przypadku, kiedy klient odmówi przestrzegania regulacji nieodzowna jest pomoc właściwych organów kontroli, w szczególności Straży Miejskiej i Policji. fot. shutterstock

Autor: PRCH
Data: 07-08-2020, 13:54

PRCH w stanowisku skierowanym do Rządu postuluje o sformułowanie jednoznacznych przepisów nakładających na odwiedzających centra handlowe obowiązek noszenia maski w trakcie zakupów w lokalach znajdujących się w centrach handlowych.

Właściciele i zarządzający centrami handlowymi, pracownicy lokali handlowych znajdujących się w galeriach handlowych, a przede wszystkim klienci muszą mieć pewność, że zasady bezpieczeństwa są przestrzegane.

Polska Rada Centrów Handlowych, popiera zapowiadane przez Ministerstwo Zdrowia wprowadzenie normy prawnej, która pozwoli nie obsłużyć klientów nie posiadających masek ochronnych na terenie lokali w centrach handlowych. Rekomendacją PRCH jest sformułowanie przepisów prawnych umożliwiających prawo do odmowy obsługi klienta bez maski lub przyłbicy, jak również prawo do niewpuszczania takich osób na teren lokalu znajdującego się w centrum handlowym. W przypadku, kiedy klient odmówi przestrzegania regulacji nieodzowna jest pomoc właściwych organów kontroli, w szczególności Straży Miejskiej i Policji.

Zakupy w obiektach handlowo-usługowych są i będą bezpieczne, jeśli wszyscy będą respektować obowiązujące regulacje. Konieczność uzupełnienia zapisów ustawy i rozporządzenia Ministerstwa Zdrowia wynika z troski o bezpieczeństwo wszystkich klientów i pracowników obiektów handlowych.

Centra handlowe od początku epidemii aktywnie włączyły się w działania, które zwiększają bezpieczeństwo klientów i personelu. Stosowane zaostrzone procedury dotyczące higieny i bezpiecznej sprzedaży, często wychodzą szerzej poza przyjęte rozwiązania prawne. Jednak w przypadku egzekwowania przepisów aktualnie obowiązującego Rozporządzenia regulującego zasady przebywania w miejscach publicznych, a w szczególności w obiektach handlowych, właściciele, zarządcy i najemcy centrów handlowych nie mają żadnych uprawnień do wyciągania konsekwencji wobec klientów lekceważących zasady bezpieczeństwa epidemicznego. Nie istnieją podstawy prawne np. do niewpuszczenia na teren sklepu, czy odmowy obsługi klienta, który nie posiada zakrytych ust i nosa.

więcej informacji:

Polska Rada Centrów Handlowych RSS ALERT    /    maseczki RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    centra handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.10.17
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!