• Obroty centrów handlowych w lipcu 2022 r. były o 15,7% wyższe niż w lipcu 2019 r. W podziale na kategorie istotne dla branży obroty rosły odpowiednio: usługi o 53,6%,
    gastronomia o 35,7%, wyposażenie domu z RTV i AGD o 23,2%, a odzież o 8,2%.
  • Obroty wzrosły we wszystkich kategoriach obiektów. W największych galeriach
    (powyżej 60 tys. mkw. GLA) wzrost wyniósł 22,6%. Duże obiekty (40-60 tys. mkw. GLA)
    notowały wzrosty o 8,7%, średnie (20-40 tys. mkw. GLA) o 11,7%, a najmniejsze (5-20
    tys. mkw. GLA) o 7,6%.
  • Odwiedzalność centrów handlowych w sierpniu 2022 r., mierzona liczbą klientów
    na 1 mkw. powierzchni najmu, była o 3,1% niższa niż w sierpniu 2019 r.

To wiadomości, które płyną z Polskiej Rady Centrów Handlowych.

W lipcu obroty centrów handlowych piąty miesiąc z rzędu były wyższe niż przed pandemią. Ze wskaźnika Turnover Index wynika, że obroty branży wzrosły o blisko 16% w porównaniu do lipca 2019 r. Z kolei odwiedzalność w sierpniu była o 3% niższa niż w analogicznym miesiącu 2019 r.

- informuje Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Dobre wyniki obrotowe potwierdzają także najemcy. W ubiegłym tygodniu jedna z sieci aptek, która 90% swoich placówek ma w centrach handlowych, poinformowała o historycznie rekordowych wynikach sprzedaży w 2022 r. Pozytywne są też najnowsze badania CBRE mówiące, że 57% sieci handlowych zamierza w tym roku powiększyć liczbę swoich sklepów stacjonarnych.

- Liczymy, że wysokie obroty utrzymają się w nadchodzących miesiącach, które są kluczowe dla handlu. Jesteśmy jednak świadomi niesprzyjających czynników zewnętrznych, takich jak spowolnienie gospodarcze, wciąż rosnąca inflacja i dynamicznie podnoszące się koszty energii.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl