• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Centra handlowe dobrze zniosły pandemię

Pandemia i związane z nią lockdowny bez wątpienia wywołały duże zawirowania na rynku handlowym. Nie spowodowały jednak znacznego wzrostu poziomu pustych lokali w centrach handlowych, jak można się było tego spodziewać. Średni poziom niewynajętej powierzchni w obiektach handlowych największych aglomeracji wzrósł średnio o 0,5 pp. w ciągu roku i wynosi obecnie 5,3% – wskazują najnowsze dane CBRE.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 04-10-2021, 10:39
Centra handlowe dobrze zniosły pandemię
Średni poziom niewynajętej powierzchni w obiektach handlowych największych aglomeracji wzrósł średnio o 0,5 pp. w ciągu roku; fot. shutterstock

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Handel był jedną z branż, które najmocniej odczuły ograniczenia związane z pandemią. Sprawne wdrażanie wytycznych wymaganych przez obostrzenia, często zapowiadanych z dnia na dzień, zapewnianie bezpieczeństwa klientom i pracownikom, szukanie sposobów na usprawnienie działalności najemców to wyzwania, z którymi zarządzający obiektami handlowymi musieli się mierzyć. Wymagało to dużego zaangażowania każdej ze stron. Mimo obaw z początku pandemii obecnie widzimy, że centra handlowe w dużych miastach poradziły sobie z pandemią lepiej niż prognozowano. Poziom pustych lokali zwiększył się nieznacznie w skali 8 największych rynków w kraju. W miastach, w których jest wyższy niż przeciętna, zazwyczaj wiąże się ze zmianami niezależnymi od centrów handlowych, np. wychodzeniem z kraju dużych sieci, takich jak Tesco – mówi Magdalena Frątczak, szefowa sektora handlowego w CBRE.

Powierzchnia handlowa

Średni wskaźnik niewynajętej powierzchni w obiektach handlowych w 8 największych aglomeracjach w ciągu roku wzrósł z 4,8% w sierpniu 2020 roku do 5,3% w sierpniu br. Wzrost widoczny jest szczególnie we Wrocławiu, Trójmieście i Poznaniu. W każdej z tych aglomeracji znaczącą rolę w zmianie skali pustostanów odegrało wyjście sieci Tesco z naszego kraju. Najbardziej poziom pustych powierzchni w obiektach handlowych urósł we Wrocławiu, z 5% w sierpniu 2020 roku do 7,1% w sierpniu br. Wynika on głównie z niewynajętej przestrzeni po brytyjskiej sieci w CH Bielany, ale także niewielkich wzrostów wakatów w dziesięciu innych centrach handlowych. Na drugim miejscu jest Trójmiasto, ze wzrostem pustostanów z 3,9% do 5,9%, który jest związany głównie z pustą przestrzenią po Tesco przy ulicy Kcyńskiej. Podium domyka Poznań, gdzie wolna powierzchnia w centrach handlowych w ciągu roku urosła z 6,8% do 8,6%. Nieznacznie zwiększyła się też liczba wolnych lokali w warszawskich galeriach, w których niewynajętej przestrzeni jest obecnie 4,6% (wzrost o 0,5 pp. w ciągu roku).

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!