Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Centra handlowe sięgają po nowe formy przyciągania klientów

We Wrocławiu czy Poznaniu wskaźnik nasycenia powierzchnią handlową wynosi ponad 600 mkw. na 1000 mieszkańców, czyli bardzo dużo – mówi Rafał Osiński, architekt i ekspert ds. technologii budowlanych w firmie Häfele. – To wymusza potrzebę nowych form przyciągania klientów. Da się do tego wykorzystać technologie, które wizytę w centrum handlowym czynią atrakcyjniejszą, wygodniejszą i bezpieczniejszą.

Centra handlowe sięgają po nowe formy przyciągania klientów
  • Źródło www.portalspozywczy.pl

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 07-08-2015, 17:25

Według ostatniego raportu Jones Lang LaSalle w tym roku aż 252 tys. m kw. powierzchni handlowych (na 590 tys. m kw. wszystkich realizowanych inwestycji) powstanie w największych miastach Polski, takich jak Wrocław, Poznań, Łódź czy Warszawa. To znak dla już istniejących obiektów, by najbliższym czasie uważniej spojrzeć na kwestie konkurencyjności. Zdaniem ekspertów centra handlowe muszą stawiać na dokładne dopasowanie usług do potrzeb odwiedzających.

Rozwiązania projektowane z myślą o budynkach użytkowych, mogą przynosić realne korzyści zarówno klientom centrów handlowych, jak i ich zarządcom. Wśród nich prym wiodą nowoczesne systemy kontroli dostępu. Ich zaletą jest ułatwienie klientom poruszania się po budynku, możliwość wprowadzenia nowych usług i a jednocześnie skuteczne zabezpieczenie stref przeznaczonych tylko dla pracowników obiektu. To spory atut w kontekście klientów, którzy w galeriach handlowych są zainteresowani wykupieniem abonamentu na miejsce parkingowe, korzystaniem z oferty fitness, ale też najemców, którzy na terenie centrów otwierają prywatne przychodnie, szkoły językowe lub prowadzą inne usługi.  

- Rozwiązania typu Dialock, współdziałające z systemami BMS, umożliwiają przypisanie indywidualnych praw dostępu do jednego elektronicznego klucza i dostosowanie ich do potrzeb konkretnej osoby – tłumaczy Rafał Osiński. – W praktyce to łatwy dostęp do parkingu, szafki na siłowni, wydzielonej windy czy przejścia technicznego z pomocą tego samego klucza.

Marketingowym atutem może być też sięganie po rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa
i higieny. Klamki drzwiowe i pochwyty to jedne z najczęstszych źródeł przenoszenia bakterii. Trudno jest kontrolować wszystkie osoby poruszające się po budynku oraz to z czym mają styczność. Dlatego nowym rozwiązaniem w kwestii podnoszenia higieny obiektów publicznych, w tym centrów handlowych, są klamki ze specjalną powłoką antybakteryjną.

- Powłoki antyseptyczne na bazie miedzi są projektowane z myślą o miejscach, gdzie codziennie przebywa ogromna liczba osób – mówi Rafał Osiński. – Sekretem skuteczności takich rozwiązań jest to, że zapobiegają one zarówno przyleganiu bakterii, jak i ich namnażaniu.

W odniesieniu do centrów handlowych to szczególnie istotne w miejscach przeznaczonych dla dzieci – sal zabaw lub stref odbywania zajęć edukacyjnych. Z kolei higiena i bezpieczeństwo są istotnymi czynnikami decydujących o wyborze centrum handlowego, powrocie w to miejsce i poleceniu go szerszemu gronu osób.

W dobie zmian na rynku handlowym w Polsce, inwestycja w konkurencyjność może okazać się być albo nie być obiektów zlokalizowanych w nasyconych aglomeracjach. Warto więc wybierać rozwiązania, które zwiększają zadowolenie i komfort klientów. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Rafał Osiński RSS ALERT    /    Jones Lang LaSalle RSS ALERT    /    Häfele RSS ALERT    /    powierzchnie handlowe RSS ALERT    /    centra handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.101.141
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!