Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Centra handlowe zadowolone z frekwencji w długi weekend czerwca

W szóstym tygodniu po szerszym otwarciu obiektów handlowych, między 8 a 14 czerwca, odwiedzalność w dni handlowe wyniosła od 65 do 95% ubiegłorocznego poziomu w analogicznym okresie. Rekordowy wynik zanotowano w piątek 12 czerwca, dzień po Bożym Ciele.

Centra handlowe zadowolone z frekwencji w długi weekend czerwca
Odwiedzalność centrów handlowych w dni handlowe wyniosła od 65 do 95% ubiegłorocznego poziomu w analogicznym okresie. fot. PTWP

Autor: PRCH
Data: 16-06-2020, 19:05

Polska Rada Centrów Handlowych zaprezentowała kolejne wyniki odwiedzalności obiektów handlowych za okres od 8 do 14 czerwca. Na badany tydzień przypadł długi weekend, związany z czwartkowym świętem Bożego Ciała. Klienci chętnie ruszyli na zakupy w piątek, 12 czerwca. Odwiedzalność prawie zrównała się z tą ubiegłoroczną w analogicznym dniu i wyniosła aż 95%. Świetny wynik przyniosła też środa poprzedzająca dzień wolny od pracy - obiekty zanotowały 87% zeszłorocznej frekwencji.

- Niższy wynik odnotowały centra handlowe w sobotę, 13 czerwca. Odwiedzalność wyniosła 65% w stosunku do analogicznego dnia ubiegłego roku. Ten wyjątkowo upalny i słoneczny dzień Polacy spędzili na świeżym powietrzu, niezbędne zakupy robiąc w środę poprzedzającą długi weekend lub w piątek, już podczas urlopów - komentuje Anna Zachara-Widła, Research & Education Manager w PRCH.

Zaprezentowane dane odzwierciedlają również kierunek przemieszczania się Polaków. Najwyższe wyniki odwiedzalności w piątek i sobotę obserwujemy w Regionach Północnym i Północno-Zachodnim, przy jednoczesnym spadku odwiedzalności w Regionie Centralnym. 12 czerwca Region Północny zanotował 113% ubiegłorocznego footfallu, a Region Północno-Zachodni 103% zeszłorocznego wyniku. Najsłabszy tygodniowy wynik obserwujemy ponownie w Regionie Wschodnim.

W raportowanym footfallu nie widać natomiast większych różnic z uwagi na wielkość obiektów.

- Dane pokazują, że klienci chętnie i licznie wracają do centrów handlowych. W tym kontekście ważne jest zniesienie zakazu handlu w niedziele. Ruch w sklepach rozłożyłby się wtedy równomiernie na wszystkie dni tygodnia, a klienci mogliby nie tylko bezpiecznie nabywać potrzebne produkty, ale także korzystać z usług gastronomicznych czy kosmetycznych. Takie zmiany w prawie byłyby również szansą zarówno dla najemców, jak i właścicieli obiektów na przynajmniej częściowe odrobienie strat, poniesionych w wyniku zamknięcia większości sklepów i punktów usługowych w galeriach handlowych przez blisko dwa miesiące - podkreśla Radosław Knap, Dyrektor Generalny PRCH.

Dane pochodzą z 94 obiektów handlowych o łącznej powierzchni 3,3 mln m kw. GLA, co stanowi 27% całego rynku centrów handlowych w Polsce.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Polska Rada Centrów Handlowych RSS ALERT    /    centra handlowe RSS ALERT    /    galerie handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.206.238.176
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!