• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Centrum handlowe Manufaktura najpopularniejsze wśród turystów

Największym powodzeniem wśród turystów krajowych i zagranicznych, którzy odwiedzają Łódź, cieszy się Centrum Handlowo-Rozrywkowe "Manufaktura". Przybyszom podoba się także ul. Piotrkowska, Muzeum Sztuki i Muzeum Historii Miasta w Pałacu Izraela Poznańskiego, festiwal Camerimage oraz szlak żydowski na Starym Mieście - pisze Polska The Times.
  • Autor: Polska The Times
  • Data: 21-02-2009, 09:33

Takie wnioski płyną z badań ruchu turystycznego w Łodzi i województwie, które przeprowadzono po raz pierwszy. Odbyły się od sierpnia do października 2008 r. Do akcji wkroczyli przeszkoleni, znający język angielski ankieterzy, którzy rozdali w Łodzi - m.in. w hotelach - dwa tysiące ankiet.

- To były pionierskie badania. W skali kraju zostały dotąd przeprowadzone tylko w Krakowie i województwie małopolskim - podkreślił koordynator projektu Tomasz Koralewski, zastępca dyrektora Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Łódzkiego, na wczorajszej konferencji prasowej.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W minionym roku do Łodzi przyjechało 800 tys. turystów, w tym 665 tys. krajowych i 135 tys. zagranicznych. Większość z nich przybyło samochodami osobowymi. Pozostali dotarli samolotami, pociągami i autokarami. Najczęściej nocowali w hotelach.

Wśród cudzoziemców zdecydowanie dominowali Niemcy - 34 proc., przed Brytyjczykami - 13 proc. oraz - i tu sensacja - Turkami, stanowiącymi 4 proc. gości. Szefowie ROT nie potrafili wytłumaczyć takiej popularności Łodzi wśród Turków. Zapowiedzieli jednak, że to zbadają. Na dalszych miejscach wśród turystów z zagranicy znaleźli się Włosi, Amerykanie, Szwedzi, Kanadyjczycy i goście z Izraela.

Dominujących Niemców ankieterzy zapytali, w jakim celu przyjeżdżają do Łodzi, co im się podoba, a do czego mają zastrzeżenia. Większość przybyszów zza Odry przyjechała w interesach (36 proc.), a także, by zobaczyć zabytki (32 proc.), odwiedzić znajomych i krewnych (22 proc.) oraz w celach edukacyjnych (20 proc.). Goście z innych krajów też deklarowali, że do Łodzi ściąga ich biznes, znajomi i zwiedzanie.

Niemcy chwalili łodzian za życzliwość i gościnność. Smakowała im łódzka kuchnia i podobały się usługi przewodników. Chwalili też miasto za niezłą bazę noclegową oraz dostęp do internetu i bankomatów. Narzekali zaś na stan toalet publicznych, kiepskie oznakowanie turystyczne i brud na wielu ulicach.

Prezydent Łodzi Jerzy Kropiwnicki zapewnił, że samorząd popracuje nad tym, aby turyści byli bardziej zadowoleni. Podkreślił też, że wśród gości z Izraela największym powodzeniem cieszy się "wyjątkowa w skali świata" - jak podkreślił - instalacja Memoriał Radegast.

- Przybysze zostawili w Łodzi około 440 mln zł - zaznaczył Tomasz Koralewski, zastępca dyrektora Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Łódzkiego. - Jeśli chodzi o średnie wydatki na osobę, to goście krajowi przeznaczyli w minionym roku na pobyt w Łodzi około 290 zł, natomiast cudzoziemcy 1070 zł, czyli trzy razy więcej.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!