Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Ceny, trendy i asortyment. Handel się zmienia

Branża spożywcza jest jednym z najbardziej zmieniających się rynków w Polsce w ostatnich latach. Na działania producentów i sieci handlowych wpływ mają przede wszystkim zmiany i trendy po stronie popytowej, zwłaszcza po stronie klienta końcowego - oceniają analitycy Deloitte.
  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 26-02-2015, 14:37
Ceny, trendy i asortyment. Handel się zmienia
(fot. PTWP)

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Z danych Deloitte wynika, że zmniejsza się lojalność polskiego klienta zarówno wobec detalistów, jak i producentów. - Wśród polskich klientów można wyróżnić sporą grupę tzw. smart-shopperów. Osoby te porównują ceny, są w stanie z dużą dokładnością zapamiętać ceny najważniejszych pozycji asortymentowych oraz szukają okazji cenowych. Co więcej, obecna rzeczywistość deflacyjna sprawia, że rosną oczekiwania klientów związane z obniżkami cen. W efekcie sieci dopasowują się do tych oczekiwań poprzez cięcie cen i zwiększanie intensywności promocji, co w efekcie napędza dalszy spadek cen - tłumaczy Magdalena Jończak, dyrektor w Dziale Konsultingu Deloitte.

Zwraca uwagę, że w długim okresie szkodliwe jest to przede wszystkim dla producentów, którzy są zmuszeni do ustępstw i dalszego obniżania ceny sprzedaży. Również z punktu widzenia sieci handlowych wojna cenowa nie powinna być zjawiskiem pożądanym, gdyż prowadzi do coraz większej presji marżowej.

Presję cenową sieci starają się zrekompensować poprzez zwiększenie atrakcyjności oferty, aby przeciwdziałać niskiej lojalności klientów. - Sieci starają się przyciągnąć klientów z innych miejsc, np. sklepów specjalistycznych, np. poprzez wprowadzanie produktów regionalnych, takich jak wędliny, nabiał, ale także alkohol, czy też produktów bio lub eko. Trend ten doskonale wpisuje się w oczekiwania klientów, którzy, poza aspektami cenowymi, w coraz większym stopniu są zainteresowani aspektem jakościowym i zdrowotnym, możliwością kupowania polskich-lokalnych produktów oraz możliwością wyboru produktów spoza produktów głównego nurtu - podkreśla Piotr Wilczyński, Starszy Konsultant w Dziale Konsultingu Deloitte.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Barbara Wyczółkowska 2015-02-28 16:03:08

    Handel się zmienia, a nie każdy wiem, ze tylko najlepsi dołączyli do programu e-fakturomat e-fakturomat.pl/blog/

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!