Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Chińczycy kupują przez internet czterokrotnie częściej niż Europejczycy

Chiny zajmują pierwsze miejsce w świecie pod względem częstotliwości zakupów internetowych. Jak wynika z najnowszego raportu PricewaterhauseCooper, ponad czterokrotnie przewyższają w tym Europejczyków i dwukrotnie Amerykanów.


Autor: PAP
Data: 03-04-2012, 09:59

Przeciętny Chińczyk miesięcznie dokonuje 8,4 transakcji internetowych. W 2011 r. ogólna suma tych zakupów wyniosła 773,5 mld juanów (ok. 385 mld złotych), co stanowi 4,3 proc. całkowitej konsumpcji krajowej. Szacunkową ilość klientów robiących zakupy przez Internet ocenia się na 187 milionów.

Badania przeprowadzono na grupie 7005 respondentów z 7 krajów świata o największych obrotach internetowych. Wśród nich było 905 Chińczyków z 27 największych miast.

Oprócz ogólnej sumy zakupów zainteresowanie analityków wzbudza również walka cenowa w Internecie. Przedsiębiorcy obniżają ceny nawet poniżej własnych kosztów, aby zdobyć i utrzymać klientelę. Obecnie mało jest handlowców osiągających realne zyski. Dla wielu jest to graniczny punkt, przy którym muszą albo zmienić strategię, albo wycofać się z rynku - tak wynika z badań, których efekty zamieszczono w weekendowym wydaniu gazety Beijingshangbao.

W Chinach jest nie tylko największy, ale i najszybciej rozwijający się rynek zakupów internetowych na świecie. Przedstawiciel PricewaterhouseCooper na Chiny i Azję uważa, że udział transakcji internetowych w branży konsumpcyjnej stale rośnie. Przyszedł już czas, żeby chińscy handlowcy sprzedaży detalicznej poważnie zastanowili się nad rolą realnego sklepu. Wraz z rozwojem handlu internetowego sklepy detaliczne przejmą funkcję promocji wizerunku, marki lub poszczególnych produktów. Będzie to więc miejsce, gdzie klient może zapoznać się bliżej z towarem. Poza tym sklep może być też punktem odbioru zakupionych produktów przez klientów, mających ograniczone zaufanie do zakupów internetowych.

W Chinach zakupy internetowe są wyjątkowo atrakcyjne i mają ogromną przewagę cenową nad tradycyjnym handlem detalicznym. Kupcy nie ponoszą kosztów drogich czynszów, rosnących cen benzyny i utrzymania personelu. Z drugiej strony klienci nie tracą czasu i nie płacą za środki komunikacji, która w wielkich chińskich miastach bywa bardzo droga i uciążliwa.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Chiny RSS ALERT    /    zakupy przez internet RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.208.73.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!