• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Chińczyki trzymają się mocno w małych sklepach

Produkty, po które chętnie sięgamy chcąc zorganizować szybki obiad niskim  nakładem sił i środków to głównie: sosy w słoikach i w proszku, fixy czy zupy w proszku. Spośród tych kategorii, w sklepach małoformatowych najczęściej w koszyku lądują zupy – zarówno te w proszku do gotowania i instant wieloporcjowe, zupy chińskie (noodle) oraz gorące kubki. Nieco rzadziej znajdujemy w nich sosy w proszku, fixy i sosy gotowe w słoikach.
  • www.portalspozywczy.pl
  • Autor: Karol Wojsz Centrum Monitorowania Rynku Sp. z o.o
  • Data: 01-10-2015, 12:30

Wartościowo, najwyższe udziały w rynku z wymienionych kategorii uzyskują zupy w proszku, a to że produkty z tego segmentu liczą się na rynku sprawdzić można w rankingu top produktów FMCG najczęściej lądujących w koszyku – gdzie bez problemu odnaleźć możemy choćby Barszcz Czerwony Instant, Barszcz Biały i Żurek – wszystkie należące do marki Winiary, która – biorąc pod uwagę wspomniane kategorie – jest najczęściej obecna na liście. Poza zupami, w zestawieniu TOP 1000 odnaleźć możemy przedstawicieli sosów w proszku (różne warianty Sosów na Każdy Dzień, Winiary) i fixów (Fix Spaghetti Knorra, Napoli i Bolognese).

Jeśli chodzi o poszczególne segmenty, to w ogólnym zarysie mamy tu podobne marki, w szczególe jednak, każdy z nich charakteryzuje się swoistą specyfiką i układem sił. W zupach w proszku do gotowania i instant wieloporcjowych mamy sytuację przypominającą monopol, bowiem Winiary – lider kategorii – generuje ok. 80% wartości kategorii, siłą rzeczy znacząco wyprzedzając konkurentów w postaci Amino i Knorra.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Zupy noodle w małoformatowych sklepach spożywczych podzielone są pomiędzy marki Vifon, Amino i Knorr, a najpopularniejsze warianty w tym segmencie to złoty kurczak i kurczak curry Vifona. Gorące kubki, są jeszcze silniej zdominowane przez jedną markę niż wcześniej wspomniane zupy w proszku, tu lider – Knorr – odpowiada za 90% wartości segmentu, a pierwszym najpopularniejszym „nie - Knorrowym” produktem w tym segmencie saszetka Vifona o smaku kurczaka curry z udziałami (wartościowymi) na poziomie 1% i 12 pozycją w rankingu SKU w kategorii.

Sosy w proszku to znowu dominacja Winiar (70% wartości segmentu), a dalej ponownie Knorr i Amino. Sytuacja jest bardziej wyrównana w wypadku fixów – tu mamy niemal duopol, w którym o palmę pierwszeństwa rywalizuje Knorr z Winiarami (z wyraźnym wskazaniem w ostatnim kwartale na tego pierwszego), podczas gdy pozostałe marki (takie jak Prymat czy Kamis) muszą zadowolić się śladowymi wręcz udziałami. Wreszcie sosy gotowe w słoikach – kategoria, w której żadna z wymienionych marek nie odgrywa kluczowej roli – tutaj najwyższymi udziałami, zarówno w ujęciu wartościowym, jak i w liczbie transakcji, pochwalić się może Łowicz, znacząco wyprzedzając Pudliszki i Dawtonę. Zupełnie nieobecne w tym segmencie są Winiary, a Knorr wykazuje się udziałami na poziomie 2% i niezbyt wysoką dystrybucją.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!