Carrefour i PepsiCo wprowadzają Kerfusia

Jak powstał Kerfuś? Za jego powstaniem stoją PepsiCo i sieć Carrefour.

- Roboty wchodzą w interakcje z konsumentami i uatrakcyjniają proces zakupowy. Poprzez wdrożenie tego zaawansowanego technologicznie rozwiązania PepsiCo i Carrefour inicjują pozytywną zmianę w kierunku dalszego zwiększania doświadczeń zakupowych polskich konsumentów - czytamy w komunikacie Carrefoura i PepsiCo.

CZYTAJ TAKŻE: Kerfuś zniknie ze sklepów Carrefour! Znamy datę

Robot Kerfuś w Carrefourze. Dlaczego powstał?

Wspólne przedsięwzięcie z udziałem interaktywnych robotów to zdecydowany krok w kierunku zastosowania innowacyjnych technologii w obszarze sprzedaży. eRoboty Kerfuś opatrzone brandingiem marek Pepsi oraz Lay’s zachęcają klientów Carrefour do zakupu produktów obu marek. Urządzenia nie służą jedynie wsparciu sprzedaży, ale mają za zadanie również zaciekawić konsumentów robiących zakupy i zachęcić ich do wejścia z nimi w interakcję. Roboty Kerfuś są w pełni bezpieczne – dzięki specjalnie zaprojektowanym czujnikom automatycznie zatrzymują się, gdy zbliża się człowiek i w pobliżu przeszkód. Organizatorzy liczą, że projekt przypadnie do gustu fanom nowoczesnych rozwiązań.

CZYTAJ TAKŻE: Kerfuś będzie Młodzieżowym Słowem Roku 2022?

− Jako jeden z liderów branży spożywczej staramy się proponować pionierskie rozwiązania, które będą wspomagać decyzje zakupowe konsumentów, a współpracującym z nami punktom sprzedaży ułatwią pracę. Gdy sieć Carrefour, kluczowy odbiorca naszych produktów, zaproponowała zaangażowanie robotów mobilnych, stwierdziliśmy, że warto zbadać ich możliwości. Chcemy, by doświadczenia zakupowe konsumentów naszych produktów były coraz ciekawsze i wywoływały uśmiech na ustach konsumentów. – powiedział Mariusz Janiec, Kierownik ds. Klientów Sieciowych w  PepsiCo Polska.

- Celem Carrefour jest stałe podnoszenie komfortu zakupów naszych klientów. W tym celu wdrażamy innowacyjne narzędzia sprzedażowe oraz promocyjne. Nowe interaktywne eRoboty “Kerfuś” to kolejny z przykładów innowacji w polskim handlu, który wdrożyliśmy, aby poszerzyć doświadczenia zakupowe konsumentów. Poprzez interakcję eRobotów z kupującymi budujemy pozytywne skojarzenia klientów
z promowanymi markami, a także realnie wspieramy sprzedaż, bo promowane produkty są na wyciągnięcie ręki - powiedział Sylwester Mroczek, manager działu rozwoju formatów i konceptów handlowych w Carrefour Polska.

 

Gdzie można spotkać Kerfusia w Polsce?

Obie firmy poprzez projekt chcą promować nowe podejście do konsumenta w procesie sprzedaży. Podczas zakupów ma on pozostać centralną postacią, dlatego dzięki zastosowaniu nowatorskich urządzeń nie będzie musiał krążyć po sklepie w poszukiwaniu pożądanego produktu – to produkt przyjedzie do niego, a inteligentne roboty zaproponują mu optymalnie dobrany do jego potrzeb asortyment. Jest to narzędzie szczególnie przydatne do promowania nowości produktowych ze względu na bardzo skuteczne przyciąganie uwagi i mobilność gwarantującą widoczność w wielu punktach sklepu.

Pełny potencjał tego typu robotów nie jest jeszcze znany. Wynika to z ciągłego doskonalenia zastosowanej w nich technologii. Wiadomo już, że roboty samojezdne mogą służyć w przyszłości jako nawigacja po powierzchni sklepowej, przeprowadzać ankiety i badania konsumenckie dotyczące asortymentu sklepu i oferowanych marek produktowych, oraz określać ich dostępność.

Zarówno PepsiCo jak i Carrefour przewidują, że roboty w marketingu i sprzedaży będą wkrótce o wiele bardziej popularne dzięki upowszechnianiu  się nowoczesnych technologii oraz większej dostępności tego typu urządzeń na rynku.

Kerfuś w sklepach Carrefour. Gdzie można go spotkać?

Od końca września dwa Kerfusie sprzedające napoje Pepsi oraz chipsy Lay’s można spotkać w sklepach Carrefour zlokalizowanych w centrach handlowych Westfield Arkadia oraz Galeria Wileńska w Warszawie. Roboty wchodzą w interakcje z konsumentami uatrakcyjniając proces zakupowy. 

Memy z Kerfusiem. O co w nich chodzi?

To właśnie interakcje robota Kerfusia z konsumentami spowodowały nieoczekiwany wzrost zainteresowania reklamowym robotem w polskim internecie w połowie października. 

Kerfuś, oprócz funkcji typowo sprzedażowych, czyli prezentowania oferty PepsiCo, został bowiem wyposażony w funkcje sensoryczne. Po pogłaskaniu Kerfusia po "głowie" można usłyszeć "Nie dotykaj moich uszu" lub "Nie chcę się z Tobą bawić, miau". To właśnie kocie "uszka" i kobiecy głos Kerfusia wzbudziły duże zainteresowanie robotem w niektórych częściach internetu, m.in. wśród użytkowników serwisu Wykop. Robot z Carrefoura zyskał mocno na popularności wśród miłośników mangi i anime budząc nawet skojarzenia natury...seksualnej. I choć nie wszystkie memy i wpisy, które pojawiły się wokół Kerfusia w sieci możemy tu zacytować - wątkowi azjatyckiemu warto się przyjrzeć bliżej.

Kerfuś rodzi memy. Kto go wyprodukował?

Azja wydaje się dużo bardziej oczywistym tropem gdy spojrzymy na pochodzenie Kerfusia. Producentem urządzenia jest specjalizująca się w produkcji robotów dostawczych chińska firma Pudu Robotics. Jego handlowa nazwa to BellaBot, a podobne maszyny spółka wyprodukowała m.in. dla sieci KFC.

Ile kosztuje Kerfuś?

Jeśli z jakiegoś powodu chcielibyście kupić odpowiednik Kerfusia na własność - jeden z polskich dystrybutorów oferuje maszynę w cenie 77 tys. zł lub 15,9 tys. dolarów. Ciekawe, czy można zamówić wersję, która pozytywnie reaguje na mizianie po uszkach...

PepsiCo o memach i popularności Kerfusia

O rosnącą popularność Kerfusia zapytaliśmy spółkę PepsiCo. Jak się okazuje, Kerfusie znikną ze sklepów Carrefour w okolicach Bożego Narodzenia.

- E-Robot Kerfuś to innowacyjne narzędzie sprzedażowe oraz promocyjne, które wchodzi w interakcję z konsumentami, aby uatrakcyjniać im proces zakupowy. Kerfusia póki co można zobaczyć w 2 centrach handlowych w Warszawie tj. Westfield Arkadia oraz Galeria Wileńska i spotyka się z życzliwymi reakcjami ze strony konsumentów. Roboty w tych centrach będą dostępne przez najbliższe tygodnie aż do Świąt. Rzeczywiście w sieci pojawiło się wiele memów związanych z Kerfusiem, niektóre są dowcipne, inne nie. To zainteresowanie jest przejawem dużej twórczości internautów - mówi Julian Krzyżanowski, Manager ds. komunikacji korporacyjnej PepsiCo na Polskę oraz Europę Centralną.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl