Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Circle K w Polsce. Na rynku pojawi się nowa sieć convenience

Sieć Circle K jest znana na świecie nie ze sprzedaży paliwa, ale jako sieć sklepów spożywczych typu convenience. Marka powstała w Teksasie w USA, ale teraz należy do do Kanadyjskiej firmy Couche-Tards.

Circle K w Polsce. Na rynku pojawi się nowa sieć convenience
fot. Wikimedia Commons
  • Źródło wnp.pl

Autor: wnp.pl/portalspozywczy.pl
Data: 30-09-2015, 21:31

Norweski koncern Statoil zdecydował się na rebranding swoich stacji benzynowych. Od maja przyszłego roku zastąpi je globalna marka Circle K. 15 tys. stacji benzynowych w Norwegii, Polsce, Rosji oraz w krajach bałtyckich zmieni swój wygląd i nazwę na Circle K.

Zmiana nazwy rozpocznie w maju 2016 r. w Norwegii i w Szwecji i będzie stopniowo wdrażana w kolejnych krajach europejskich, w których funkcjonują stacje Statoil, czyli Danii, Polsce, Rosji oraz na Litwie, Łotwie i w Estonii. W Polsce proces ten rozpocznie się w 2017 r., a jego zakończenie w punktach sprzedaży na całym świecie przewidziane jest w ciągu 3-4 lat.

 

Jak zapewnia firma Statoil Fuel & Retail Polska, będzie to przejście od jednej bardzo silnej marki do jeszcze silniejszej marki w skali globalnej.

Circle K jest największą i najbardziej międzynarodową marką firmy Couche-Tard. Widnieje dziś na tysiącach sklepów i stacji paliw w 14 krajach na świecie i jest najlepiej pozycjonowaną marką grupy Couche-Tard do wejścia na nowe rynki. Przyjęcie jednej globalnej marki dla działalności convenience i paliwowej firmy ma wzmocnić jej postrzeganie wśród klientów; pomoże też wzmocnić kulturę efektywności operacyjnej w ramach całej grupy, która dziś liczy blisko 15 tys. sklepów typu convenience i stacji paliw oraz zatrudnia ponad 100 tys. pracowników.

Polska spółka zapewnia, że zmiana nazwy nie będzie miała wpływu na obowiązujące umowy z klientami, partnerami czy dostawcami firmy.

Jej zdaniem na wprowadzeniu jednej globalnej marki skorzystają wszyscy klienci. Dzięki większym możliwościom wymiany najlepszych praktyk oraz nowym możliwościom korzystania z efektu skali, powiększająca się grupa Couche-Tard będzie kontynuować rozwój sieci stacji paliw, wysokiej jakości paliw oraz oferty kart.

Brian Hannasch, prezes Couche-Tard wyjaśniał, że rebranding ma pomóc jego firmie w dalszym ugruntowaniu jej pozycji w Europie oraz stworzyć platformę do dalszego rozwoju. Według danych koncernu z 2013 roku Statoil miał w Polsce 356 stacji benzynowych.

Ten krok może oznaczać, że firma Couche-Tards zdecyduje się na wyjście ze swoimi sklepami poza stacje paliw i będzie rozwijała nową sieć sklepów. Według nieoficjalnych informacji serwisu portalspozywczy.pl w grę wchodzi nie tylko rozwój organiczny, ale także przejęcia.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Statoil RSS ALERT    /    Statoil Fuel & Retail RSS ALERT    /    stacje benzynowe RSS ALERT    /    przymarketowe stacje paliw RSS ALERT    /    Couche-Tards RSS ALERT    /    Circle K RSS ALERT    /    rynek sklepów convenience w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Piotr 2015-10-02 13:28:17
    Zabka jest do łyknięcia fundusz za 2 -3 lata poszuka inwestora

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.74.69
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!