Badania przeprowadzone przez IMS i Millward Brown pokazują, że reklama w mediach In-store ma pozytywny wpływ na klienta przebywającego w galerii. Blisko 90 proc. osób odwiedzające centrum handlowe, w którym były obecne media In-store, było zadowolonych z wizyty. Reklamy In-store stały się na tyle integralną częścią galerii handlowej, że nie drażnią klienta. - Odwiedzający galerię przychodzą do niej w celach zakupowych, dlatego akceptują przekaz reklamowy, który pasuje do atmosfery miejsca oraz nie przerywa im ulubionego serialu czy programu rozrywkowego – mówi Jarosław Grzesica, szef marketingu IMS, odpowiedzialny za badanie. W związku z tym klient w pełni akceptuje ten rodzaj komunikacji. Atmosferę miejsca sprzedaży wspiera także muzyka emitowana z systemów In-store radio. Według badania ponad 83 proc. respondentów uważa, że dzięki muzyce  jest w sklepie przyjemniej, a blisko 40 proc. ankietowanych uznało, że dobrze dobrane tło dźwiękowe sprawia, że spędzają więcej czasu w wybranym miejscu. 

Media In-store mają istotny wpływ na decyzje zakupowe – co czwarta badana osoba przyznała, że kupuje pod wpływem informacji, które usłyszała z głośników lub zobaczyła na ekranach Mall TV. Taki rodzaj reklam przyciąga uwagę klienta - badanie wykazało, że co druga osoba zauważyła treści reklamowe emitowane za pomocą mediów In-store. Bardzo istotną ze sprzedażowego punktu widzenia cechą reklamy In-store jest generowanie trafficu w danym punkcie sprzedaży. Według badań 15 proc. klientów po obejrzeniu komunikatu reklamowego odwiedziło wybrany sklep. Dzięki mediom In-store zwiększa się nie tylko ruch, lecz także zainteresowanie produktem – badania pokazały, że co dziesiąty klient galerii wydał pieniądze w reklamowanym punkcie sprzedaży. 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl