Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

Co drugi Polak korzysta z programów lojalnościowych

47 proc. Polaków przyznaje, że korzysta z programów lojalnościowych. W porównaniu z ubiegłym rokiem wzrósł odsetek osób, które uczestniczą w więcej niż jednym programie oraz które są aktywne w programach. Najbardziej znanym programem lojalnościowym jest Payback – aż 38 proc. uczestników programów lojalnościowych deklaruje uczestnictwo w nim. Za najatrakcyjniejszą nagrodę za lojalność konsumenci niezmiennie uważają gotówkę – wynika z Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia.

Co drugi Polak korzysta z programów lojalnościowych
Do najbardziej popularnych programów lojalnościowych sieci handlowych w Polsce należą Clubcard Tesco, Rodzinka Carrefoura oraz Skarbonka Auchan (fot. Tesco)
  • Źródło www.portalspozywczy.pl

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 28-09-2015, 15:30

- Programy lojalnościowe istnieją w świadomości konsumentów od wielu lat. Konsumenci są niejako przyzwyczajeni do tego, że mogą czerpać profity z lojalności wobec danej marki. Mimo iż nie zauważamy, żeby coraz większy odsetek badanych korzystał z programów lojalnościowych to jednak ci, którzy korzystają są coraz aktywniejsi w ramach programów, w których uczestniczą i mają coraz więcej kart – komentuje Natalia Jońca z ARC Rynek i Opinia.

Uczestnicy programów lojalnościowych deklarują też większą aktywność: w zeszłym roku osób bardzo aktywnych, czyli takich, które znają swój status w programie (liczbę punktów) i starają się zawsze korzystać z programu było 29 proc., zaś w tym roku odsetek ten wzrósł do 38 proc.

Najczęściej wymienianymi korzyściami uczestnictwa w programach lojalnościowych są: możliwość zapłacenia zgromadzonymi punktami za zakupy oraz możliwość uzyskania rabatu lub zniżki na produkt lub usługę.

Wśród wad programów najwięcej uczestników dostrzega niską wartość punktów w programie oraz powiązane z tym przeszacowanie wartości nagród. Uczestnicy zauważają również, że osiąganie korzyści w programach wymaga od nich zbyt dużej systematyczności.

51 proc. uczestników programów deklaruje, że po zapisaniu się do programu dostrzegają wyraźną zmianę swojego zachowania zakupowego. Najczęściej zmiana dotyczy wyboru miejsca zakupu, tak aby otrzymać punkty lub benefity w programie. Stosunkowo najrzadziej uczestnicy mówią, że w zamian za punkty, kupują produkty na zapas. Jedynie wśród respondentów korzystających z programów lojalnościowych sieci kosmetycznych zaobserwowano nieco inną tendencję – w przypadku tej kategorii produktów respondenci są znacznie częściej skłonni kupować produkty na zapas.

Monitor Programów Lojalnościowych to badanie cyklicznie przeprowadzane przez ARC Rynek i Opinia od kilku lat, zrealizowane metodą CATI (ankiety telefoniczne, N=1000) oraz CAWI (ankiety internetowe, N=803) na własnym panelu Epanel.pl, na reprezentatywnej (wiek, płeć, wielkość miejscowości zamieszkania, województwo, wykształcenie), ogólnopolskiej próbie mieszkańców Polski. W badaniu CAWI brały udział pełnoletnie osoby korzystające z programów lojalnościowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.226.13
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!