• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Co zamiast obniżki interchange?

Nie udało się zawrzeć kompromisu w sprawie obniżki interchange i jeden po drugim powstają projekty ustawowego cięcia prowizji, ale mówi się o wprowadzeniu możliwości selektywnej akceptacji kart. Jak tłumaczy na łamach "Dziennika Gazety Prawnej", Janusz Diemko, prezes First Data Polska, sklep mógłby sam decydować, które karty przyjmuje, a które nie - być może nawet, którego banku karty akceptuje lub nie. Karty z wysoką prowizją interchange po prostu nie byłyby akceptowane.
  • Autor: Dziennik Gazeta Prawna
  • Data: 14-08-2012, 08:25

Jednak jak dodaje Janusz Diemko, w takiej sytuacji powstałby ogromny zamęt na rynku dla posiadaczy kart, ponieważ klienci nie wiedzieliby, w którym sklepie ich karty są, a w których nie są akceptowane. Zdaniem prezesa First Data, większość sieci handlowych nie zdecydowałaby się na ograniczenie akceptacji kart, zwłaszcza jeżeli byłaby górna granica interchange.

Diemko wspomina ma łamach "DGP" o wprowadzeniu surcharge, czyli dodatkowej prowizji dla płacących kartą. Jego zdaniem nie byłoby to aż tak straszne dla rynku, pod warunkiem że nie wszystkie duże sieci wprowadziłyby takie opłaty. - Na pewno usankcjonowanie tej prowizji spowoduje mniejszy zamęt na rynku niż możliwość wybiórczej akceptacji na poziomie poszczególnych kart. Dla konsumentów będzie to łatwiejsze do zrozumienia - mówi w wywiadzie dla "DGP", Janusz Diemko, prezes First Data Polska.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!