Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Conversational Commerce, nowy model w e-handlu zwiększający sprzedaż nawet o 25 proc.

Conversational Commerce jest terminem dopiero przebijającym się do świata e-sprzedaży, jednak już dzisiaj istnieją dowody na rzeczywisty wpływ tego modelu interakcji z klientem na uzyskiwane wyniki. To dlatego, że konsumenci coraz częściej domagają się możliwości obsługi za pośrednictwem systemów konwersacyjnych dostępnych w urządzeniach codziennego użytku.

Conversational Commerce, nowy model w e-handlu zwiększający sprzedaż nawet o 25 proc.
fot. Shutterstock

Autor: portalspozywczy.pl/pr
Data: 03-10-2018, 13:13

Już dziś z inteligentnych głośników korzysta 40 mln osób na całym świecie, zaś do końca przyszłego roku w posiadaniu smartfonów będzie 2,5 miliarda ludzi.

Eksperyment, który postanowiła przeprowadzić firma Octane AI dowodzi, że umożliwienie klientom kontaktu z obsługą klienta oraz inicjowania procesów sprzedażowych przy pomocy technik konwersacyjnych, w znacznym stopniu wpływa zarówno na wzrost wolumenu sprzedaży, jak również możliwość nawiązania relacji ze znacznie większą liczbą klientów niż dotychczas.

2,7 mln złotych „extra”

Matt Schlicht, CEO Octane AI opisał skutki przeprowadzonego eksperymentu, w którym udział wzięło 25 e-sklepów wykorzystujących platformę Shopify i osiągających miesięczny przychód na poziomie od 10 tysięcy do miliona dolarów. Jego założeniem było wyposażenie platform e-commerce w narzędzia konwersacyjne, tj. umożliwiające natychmiastowe nawiązanie kontaktu z konkretnym sklepem za pomocą kliknięcia, bądź w przypadku smartfonów, dotknięcia ikonki aktywującej silnik konwersacyjny korzystający z popularnego Messengera. Wirtualny asystent, zasilany przez sztuczną inteligencję oraz uczenie maszynowe, był w stanie udzielać odpowiedzi nawet na skomplikowane i rozbudowane pytania dotyczące m.in. produktów i usług oferowanych przez dany sklep, lokalizacji fizycznych oddziałów, promocji dnia czy warunków dostawy.

 – Przede wszystkim, system wnosił wartość dodaną w postaci dynamicznej komunikacji dwukierunkowej, której biorące udział w eksperymencie e-sklepy dotąd nie obsługiwały. Interakcje ograniczone były do komunikacji mailowej, bądź telefonicznej, które z racji na oczywiste ograniczenia nie funkcjonowały w trybie 24/7 . Ponadto, inteligentne narzędzia konwersacyjne nie tylko udzielały odpowiedzi na zadane pytania, ale uczyły się i „poznawały” swoich rozmówców, budując niejako pewną relację, do której odwoływały się przy kolejnych rozmowach z tymi samymi klientami – mówi Maciej Stanusch ze Stanusch Technologies.

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    Conversational Commerce RSS ALERT    /    sklepy internetowe RSS ALERT    /    Maciej Stanusch RSS ALERT    /    Stanusch Technologies RSS ALERT    /    Octane AI RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 75.101.220.230
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!