Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Coraz niższa rentowność w branży handlowej. Sieci mają kłopoty

Średnia rentowność 
w branży handlowej zmalała poniżej 1 proc. Już co piąta z największych firm ma straty - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Coraz niższa rentowność w branży handlowej. Sieci mają kłopoty
Średnia rentowność 
w branży handlowej zmalała poniżej 1 proc.

Autor: Rzeczpospolita
Data: 27-02-2015, 08:28

W tym roku w Polsce przypadają dwie kampanie wyborcze: prezydencka i parlamentarna. Z dużym prawdopodobieństwem można założyć, że wrócą w nich stare oskarżenia wobec sieci handlowych, że unikają płacenia w Polsce podatków i postulaty, by ukarać je np. opodatkowując obrót. Faktyczny obraz finansów branży jest jednak dużo mniej korzystny, niż przedstawiają to niektórzy politycy: wiele firm faktycznie podatków może nie płacić, bo nie ma z czego. Spośród 200 największych sieci ponad 20 proc. kończy rok finansowy ze stratą - wynika z danych wywiadowni gospodarczej Bisnode, na którą powołuje się "Rz"..

Te same dane pokazują, że średnia rentowność netto dla firm zatrudniających co najmniej pięciu pracowników spadła już poniżej 1 proc., a cała ta grupa może się wykazać ledwie 2 mld zł zysku netto przy przychodach przekraczających 100 mld zł - podaje "Rz".

Jak mówi Tomasz Starzyk z Bisnode Polska na łamach "Rz", przychody i zyski firm handlowych nie rosną już tak gwałtownie, spada rentowność.

Nic nie wskazuje, by ten rok miał przynieść poprawę - wynika danych firmy Euromonitor International. Po 2-proc. wzroście wartości rynku w 2014 r., na 2015 prognozowany jest jedynie 0,2-proc.

Czytaj więcej w "Rzeczpospolitej". 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

sieci handlowe w Polsce RSS ALERT    /    branża handlowa RSS ALERT    /    handel detaliczny w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • 95623 2015-02-27 11:26:27
    20% kończy ze stratą - reszta na progu opłacalności. Kto to zatem finansuje? (zwłaszcza tych ze stratą?) - banki? dostawcy? rolowanie zobowiązań? Zgodnie z prawem spólek - prezes (gdy są problemy z zobowiązaniami) pod karą więzienia powinien złożyć wniosek o upadłośc. Jeśli tego nie robią to albo popełniają przestępstwo albo nie jest tak źle jak wykazują papiery.
  • kkkkkkk 2015-02-27 12:19:38
    Wniosek o upadłość zarząd musi złożyć w sytuacji gdy suma zobowiązań spółki przekracza jej aktywa albo gdy spółka trwale zaprzestaje regulowania zobowiązań, a nie wtedy, gdy \"są problemy z zobowiązaniami\"
  • Piotr Kandyba 2015-03-02 00:23:49
    Bardzo prosto sieci zagraniczne mogą transferować zyski za granicę. Podatek obrotowy byłby wskazany. Patrząc na wyzysk producentów i rolników przez sieci sklepowe (różne opłaty sklepowe, presja na cenę zakupu przy jednoczesnym braku obniżenia tej ceny na półce sklepowej. Moim zdaniem sieci w tej chwili wykorzystują embargo, bo jest nadprodukcja, do obniżenia cen zakupów, ale nie obniżają cen na półce. Wpis na portalu wskazujący na wybory i presje na sieci w tym okresie jest nie fair. Producenci są pod ścianą. Mam nadzieję, że portal nie wspiera lobbing sieci sklepowych, bo ten wpis nie zabrzmiał ciekawie.
  • kp 2016-01-13 22:37:09
    cuda, cuda ogłaszają. marża na szmaty na ten przykład ponad 100%, na AGD made in China kilkaset %. chyba pensje sprzedawców, energia i opłata za wynajem lokalu nie pożera całej marży, co? mnie uczono, że handel>usługi> praca. coś się zmieniło? chyba tylko, że transport z Azji kosztuje hohohoho mniej. kp

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.188.251
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!