Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Coraz więcej e-sklepów sprzedaje rękodzieło

Ręcznie robione mydło, torby z papieru własnej produkcji, ożywianie starych butów - robiąc tak niszowe rzeczy trudno zdobyć tylu klientów, by sklep w tradycyjnej formule się opłacał. Koszty działania w internecie są dużo niższe, dlatego coraz więcej rzemieślników sprzedaje w sieci - mówi Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.

Coraz więcej e-sklepów sprzedaje rękodzieło
fot. shutterstock

- Większość sprzedających online to ludzie z żyłką do handlu - swój asortyment sprowadzają, aby sprzedać go z zyskiem. Jednak, jak wynika z raportu firmy GS1, internet bardziej niż tradycyjne sklepy sprzyja rzemieślnikom. Aż 1/4 sprzedawców w sieci to osoby z pasją, którą przekształcili w biznes, a teraz samodzielnie - a zazwyczaj własnoręcznie - wykonują większość produktów dostępnych w ich ofercie. Wiele z takich przedmiotów trafia po prostu na aukcje internetowe, jednak przystępność platform takich jak Shoper sprawia, że rzemieślnicy coraz częściej otwierają własne e-sklepy - mówi Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.

Tłumaczy, że wysyp niszowych, rzemieślniczych sklepów w sieci  zbiega się ze wzrostem liczby świadomych klientów,chcących  wpływać na rynek i gospodarkę przez swoje wybory konsumpcyjne. Przechodzimy od polowania na niskie ceny do zainteresowania, skąd pochodzą produkty, kto je wytwarza i w jaki sposób to robi. W efekcie kupujemy więcej rzeczy lokalnych, wyprodukowanych ekologicznie. W badaniu przeprowadzonym przez firmę Grupę Mobilną Qpony-Blix aż 61 proc. respondentów zadeklarowało, że chętnie sięga po produkty lokalnych wytwórców.

- Sklep internetowy daje sprzedawcom-pasjonatom szansę podkreślenia swojej lokalności i pokazania w jaki sposób działają. W przeciwieństwie do serwisów typu marketplace, gdzie kupujący widzi nazwy produktów uszeregowane według ceny, we własnym sklepie właściciele mogą prowadzić bloga oraz zamieszczać filmy opowiadające o produkcji i produktach. Dostają przestrzeń na przedstawienie własnych wizji prowadzenia biznesu i opowiedzenie swoich historii - wyjaśnia Oliwia Tomalik.

Internet to także doskonałe miejsce dla rzemieślników, którzy nadają starym przedmiotom nowe życie. Usługi, które niemal wymarły offline, potrafią powrócić w sieci w zaskakujący sposób.

- Przechodzenie rzemieślników do internetu wiąże się z faktem, że narzędzia do sprzedaży w sieci stają się coraz bardziej intuicyjne i łatwiej dostępne. Sklep na platformie Shoper można uruchomić w krótkim czasie, przeznaczając na start zaledwie 1000 zł. Działalność wymaga naturalnie podstawowego rozeznania w zasadach o prowadzeniu biznesu, ale dzięki wykorzystaniu przez nas modelu SaaS wiedza informatyczna nie jest sprzedawcy niezbędna. Nie musi się on znać na oprogramowaniu sklepu, hostingu czy nawet kampaniach w google czy na Facebooku, by sprzedawać. Tym wszystkim zajmuje się dostawca narzędzia, a sam sprzedawca ma czas, by wciąż doskonalić się w tym, co umie najlepiej, czyli rękodziele, szczególnie, że niebawem mogą posypać się zamówienia - podsumowuje Oliwia Tomalik.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

e-sklepy RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    rękodzieło RSS ALERT    /    rzemieślnicy RSS ALERT    /    Shoper RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.219.167.194
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!