Czego dowiedział się rynek z raportów finansowych Dino i właściciela Biedronki?

- Autor: Paulina Piwowarek
- Data: 29-03-2023, 11:34
W ciągu 2022 roku sprzedaż sieci Biedronka w walucie lokalnej wzrosła o 24,1% (w euro sprzedaż osiągnęła 17,6 mld, 20,9% powyżej 2021 r.), przy LfL na poziomie 20,6%. W całym 2022 roku Dino miało 19.801,6 mln zł przychodów (wzrost o 48,2 proc. rdr), a wzrost sprzedaży LfL wyniósł 28,5 proc.

Analizujemy raporty finansowe za 2022 rok spółek: Dino i Jeronimo Martins
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
- W IV kwartale sprzedaż LFL Biedronki wzrosła o 23,4 proc. W przypadku Dino było to 28,5 proc. (19,1 proc. rok wcześniej).
- Biedronka zakończyła 2022 rok z siecią powiększoną o 145 sklepów w porównaniu do poprzedniego roku (157 otwarć i 12 zamknięć). Na koniec roku miała 3,395 sklepów. W 2022 r. Dino uruchomiło 344 nowe markety. Na koniec roku sieć posiadała 2156 sklepów, więc o 19% więcej w porównaniu do 2021 r.
- W 2023 r. Biedronka otworzy ok. 130-150 nowych sklepów i zmodernizuje ok. 350 placówek. Dino podało, że zamierza zwiększyć liczbę sklepów o "niskich kilkanaście procent."
- Obie sieci mocno podkreślają, że w związku z inflacją, konsumenci w Polsce stali się bardziej ostrożni, coraz częściej poszukując niskich cen. Obie mocno stawiają na zapewnienie kupującym niskich cen.
komentarze (0)