Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Czerwona Torebka notuje potężną stratę. Winne akwizycje i inwestycje w sieć dyskontów

W 2013 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Handlowej Czerwona Torebka przekroczyły poziom 210 mln zł w porównaniu do 75,8 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. Oznacza to wzrost o 135 mln zł, czyli o 178 proc.

Czerwona Torebka notuje potężną stratę. Winne akwizycje i inwestycje w sieć dyskontów
fot. Czerwona Torebka

Autor: portalspozywczy.pl / pr
Data: 22-03-2014, 10:40

Taki wynik to z jednej strony skutek wzrostu przychodów z tytułu sprzedaży powierzchni handlowych, będących w okresie sprawozdawczym podstawą głównego segmentu działalności Grupy, z drugiej zaś strony pojawienia się wpływów z nowego segmentu działalności Grupy, jakim jest handel.

Ze względu na nakłady poniesione w 2013 roku związane z akwizycją spółek Małpka S.A. oraz Merlin.pl S.A., a także koszty budowy sieci Dyskont Czerwona Torebka, spółka zanotowała stratę netto w wysokości 47,7 mln zł.

- Znajdujemy się na etapie intensywnych inwestycji i ponosimy wysokie nakłady na rozwój trzech dużych projektów handlowych z segmentu e-commerce, convenience, a także na sieci sklepów dyskontowych - informuje Paweł Ciszek, prezes zarządu spółki Czerwona Torebka S.A. - Zdajemy sobie sprawę, że przed nami jeszcze dużo pracy, ale obraliśmy właściwy kierunek. Wkroczyliśmy w najbardziej perspektywiczne kanały dystrybucji. Jesteśmy przekonani, że podjęte w 2013 roku decyzje będą miały pozytywny wpływ na pozycję rynkową oraz wyniki Grupy Handlowej Czerwona Torebka w kolejnych latach - dodaje Ciszek.

W maju 2013 roku Grupa Czerwona Torebka zawarła umowę inwestycyjną dotyczącą przejęcia spółki Merlin.pl, która jest właścicielem jednego z najstarszych polskich sklepów internetowych. We wrześniu nastąpiła akwizycja spółki Małpka S.A., zarządzającej siecią sklepów typu convenience Małpka Express. Pod koniec 2013 roku została uruchomiona nowa sieć detaliczna - Dyskont Czerwona Torebka. W portfolio Grupy znajduje się również sieć pasaży handlowych. Na koniec 2013 roku na terenie całego kraju działało 65 obiektów.

- Skupiamy się na dalszych inwestycjach i rozwoju naszych sieci. Z końcem 2014 roku chcemy zarządzać kilkudziesięcioma Dyskontami Czerwona Torebka. W najbliższych latach osiągniemy poziom ponad 100 otwarć rocznie. Jeśli chodzi o rozwój Małpki Express, na terenie kraju działa już ponad 220 sklepów, w tym roku zaplanowanych jest kolejnych 200 otwarć. W dłuższym terminie, od 2015 roku, zamierzamy otwierać co najmniej 300 placówek rocznie - mówi Ciszek.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Nowe projekty będą finansowane poprzez kredyty inwestycyjne, leasing, jak również limity kredytowe dla spółek celowych. Uzupełnieniem finansowania rozbudowy projektów jest wdrożony przez Grupę w 2013 roku program inwestycyjny, oparty na sprzedaży powierzchni komercyjnych w pasażach handlowych. W ubiegłym roku spółka sprzedała 104 lokale o łącznej powierzchni wynoszącej 7 805 mkw. za kwotę 56 mln zł oraz pozostałe obiekty komercyjne za 59 mln zł. W czerwcu 2013 roku do giełdowego obrotu na rynku Catalyst wprowadzono obligacje korporacyjne Czerwonej Torebki o wartości ponad 14 mln zł.

Czerwona Torebka to dynamicznie rozwijająca się Grupa Handlowa. W jej skład wchodzą trzy ogólnopolskie sieci reprezentujące najbardziej perspektywiczne segmenty rynku handlu: Małpka Express (sieć sklepów typu convenience), Merlin.pl (wiodący wielobranżowy sklep e-commerce) oraz Dyskont Czerwona Torebka (sieć sklepów dyskontowych). Spółka w swoim portfolio posiada również sieć 66 pasaży handlowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Paweł Ciszek RSS ALERT    /    Czerwona Torebka RSS ALERT    /    Merlin.pl RSS ALERT    /    Małpka Express RSS ALERT

KOMENTARZE (6)

  • imphotep40 2014-03-24 08:24:33
    Już Amazon postara się aby Merlin poszedł na dno .... a wraz z nimi pewnie i Czerwona Torebka
  • li 2014-03-24 08:35:19
    raczej Merlin zostanie sprzedany amazonowi za grube pieniądze:-)
  • Imphotep40 2014-03-24 11:49:36
    Może i racja. Działania Merlin.pl mogą na to wskazywać. Strategia na 2 lata, budowa sieci punktów odbioru i planowane centrumdystrybucji w Poznaniu (tam gdzie Amazon?).
  • Mariusz 2014-04-02 09:27:15
    Brak finansowania i poteżni konkurenci, nie maja szans. Jezeli ktos mysli, ze wygra walcząc jednoczesnie z Amazonem, Biedronka, Lidlem i Zabka to jest duzym optymista. Banki juz to zauwazyly i nie chce finansowac czerwonej, podobnie inwestorzy gełdowi nie chcieli dac finansowania.
  • Podpis 2014-04-11 17:58:07
    Na Boga ileż można tych sklepów otwierać u nas miasteczko 5 tysięcy ludzi plus okoliczne wioski drugie 5 i jest 7 takich sklepów jeden koło drugiego , życie nie polega tylko na żarciu !!!! Otwórzcie jeszcze z 7 kolejnych i będziecie kupować jak MLM-owcy u siebie !!! Tragedia

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.41.241
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!