Czerwona Torebka pod koniec roku planuje otworzyć pierwsze sklepy nowego formatu
Czerwona Torebka pod koniec roku planuje otworzyć pierwsze sklepy ogólnospożywczo-przemysłowe, nie planuje na razie kolejnych transz emisji obligacji - poinformował Paweł Ciszek, prezes Czerwonej Torebki.
W piątek późnym wieczorem spółka poinformowała o planach uruchomienia sieci tanich sklepów ogólnospożywczo-przemysłowych pod marką "Czerwona Torebka".
"Jesteśmy dość mocno zaangażowani w ten projekt. Rozpoczęliśmy proces podpisywania umów z dostawcami. Pierwsze placówki planujemy otworzyć pod koniec tego roku. To będzie format i segment, którego dotąd nie posiadamy w spółce. Na chwilę obecną nie ma też takiego formatu w Polsce" - powiedział Ciszek.
Nie chciał jeszcze przedstawiać planów rozwoju nowej sieci, ani szczegółów koncepcji.
"Będziemy komunikować plany ekspansji w odpowiednim czasie. Mamy przygotowany model biznesowy, podobny funkcjonuje już na rynkach zagranicznych, co pokazuje, że klienci tego oczekują. Towary będą tanie, rozpoznawalne, ten format się obroni" - powiedział prezes.
Sklepy "Czerwona Torebka" lokalizowane mają być w pasażach handlowo-usługowych Czerwonej Torebki, jak i w obiektach najmowanych na podstawie wieloletnich umów najmu.
Mamy długie doświadczenie na rynku handlowym, mamy rozbudowaną bazę. Jest sporo lokalizacji, którym się przyglądamy i które mogą być wykorzystywane w nowym formacie. Mamy zlokalizowanych ponad 500 obiektów" - powiedział Ciszek.
Podkreślił, że planowana nowa sieć sklepów nie będzie konkurować z siecią convenice Małpka Express.
"Jeśli w naszym pasażu nie będzie pasować sklep convenience, to będziemy tam lokować sklep Czerwona Torebka" - powiedział prezes.
dni temu Czerwona Torebka podpisała list intencyjny w sprawie nabycia spółki Małpka, prowadzącej sieć sklepów Małpka Express. Mateusz Świtalski, akcjonariusz Małpki, ma wnieść do Czerwonej Torebki 25.873.500 akcji spółki Małpka, stanowiących 100 proc. jej kapitału zakładowego. W zamian Czerwona Torebka zaoferuje mu do 21.785.991 nowych akcji, które zostaną wyemitowane w trybie subskrypcji prywatnej. Szczegółowe warunki transakcji mają być określone w umowie inwestycyjnej, która zostanie zawarta po przeprowadzeniu due dilligence spółki Małpka.
Świtalski jest synem Mariusza Świtalskiego, głównego akcjonariusza Czerwonej Torebki.
Spółka Małpka tworzy sieć sklepów spożywczo-monopolowych Małpka Express. Sklepy są otwierane m.in. w pasażach Czerwona Torebka. Sieć liczy obecnie ponad 90 punktów. Do końca 2013 r. na terenie kraju działać ma blisko 200 sklepów.
