Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Czerwona Torebka zwiększa przychody i notuje straty

Sieć Czerwona Torebka zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży do 65,6 mln złotych w 2015 roku z 60,4 mln złotych w 2014 r. Jednocześnie w minionym roku grupa zanotowała ponad 63 mln zł straty netto.

Czerwona Torebka zwiększa przychody i notuje straty

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 22-03-2016, 10:49

Podczas gdy w 2014 r. Czerwona Torebka zanotowała 12,9 mln zł zysku z działalności operacyjnej, w 2015 r. straty wyniosły 43,6 mln zł. Z kolei strata ze sprzedaży w 2015 roku wyniosła 9,6 mln zł w stosunku do straty na poziomie 15,9 mln w analogicznym okresie poprzedniego roku. Strata netto wzrosła z 4,6 mln zł w 2014 roku do 63,6 mln zł.

Jak informuje spółka, wzrost przychodów ze sprzedaży o 8,65 proc. (z 60,4 mln zł do 65,6 mln zł) nastąpił na skutek wzrostu przychodów z tytułu sprzedaży nieruchomości i wynajmu powierzchni handlowej, stanowiących główne segmenty działalności grupy.

Działalność grupy w 2015 roku koncentrowała się na takich segmentach działalności, jak rynek nieruchomości, e-commerce i handel tradycyjny w dyskontach, która, w związku ze sprzedażą podmiotów, została zaniechana. 

W 2016 grupa zamierza położyć nacisk na wynajem i administrowanie powierzchnią handlowo-usługową i magazynową. Spółka posiada 57,2 tys. mkw. powierzchni na wynajem, a także 327 ha banku ziemnego. Głównym źródłem dochodu ma być sprzedaż nieruchomości komercyjnych i gruntowych oraz wpływy z najmu i administrowania obiektami komercyjnymi.

W segmencie e-commerce spółka przewiduje w ramach działalności zaniechanej w spółce Magus  (dawniej Merlin.pl) doprowadzić do otwarcia postępowania upadłościowego z możliwością zawarcia układu z wierzycielami.

Głównymi akcjonariuszami Czerwonej Torebki pozostają Mariusz Świtalski i Mateusz Świtalski. Łącznie, bezpośrednio i przez podmioty zależne, posiadają oni 77,48 proc. udziału w kapitale spółki. 16,18 proc. posiada Enaville Investments.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Czerwona Torebka RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    Mariusz Świtalski RSS ALERT    /    Mateusz Świtalski RSS ALERT    /    Henryk Jaskuła RSS ALERT    /    Merlin.pl RSS ALERT    /    wyniki Czerwona Torebka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.210.11.249
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!