Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Członek zarządu Ruch: Rozważymy propozycje przejęć

Spółka Ruch, która do 2016 roku planuje wydać 160 mln zł na rozwój segmentu detalicznego, nie wyklucza akwizycji. - Rozważymy takie propozycje, jeśli się takie pojawią - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Anna Walczowska, członek zarządu spółki, odpowiedzialna za marketing i sprzedaż detaliczną.

Członek zarządu Ruch: Rozważymy propozycje przejęć

Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
Data: 06-07-2011, 14:53

Ruch chce być liderem na rynku sprzedaży detalicznej w małych formatach. Czy udział segmentu detalicznego w sprzedaży Ruchu będzie wzrastał? Jakie proporcje chce spółka osiągnąć docelowo?

Obecnie Ruch jest liderem w sprzedaży detalicznej w małych formatach. Firma dostarcza prasę do blisko 26 tys. miejsc sprzedaży, w tym zarządza siecią ok. 6 tys. punktów. Prowadzi sprzedaż prasy w prenumeracie, w ofercie ma ok. 4 tys. tytułów. To około 37 proc rynku.

Do 2016 przychody Spółki mają się podwoić do poziomu ponad 7,6 mld zł, przy czym detal ma przynosić firmie połowę przychodów, reszta to sprzedaż hurtowa prasy i FMCG.

Jakie plany ma Ruch odnośnie rozwoju segmentu hurtowego?

Pion hurtu FMCG jest wsparciem dla detalu, buduje siłę zakupową oraz stanowi źródło zaopatrzenia. Z tego powodu stanowi on ważny element strategii rozwoju i zwiększenia efektywności. Oferta hurtu FMCG obejmuje asortyment sprzedaży detalicznej, szczególnie towary z kategorii impulsowych, których odbiorcami są małe sklepy, niezależne lub zrzeszone w sieciach handlowych. W najbliższym czasie planujemy budowę profesjonalnego zespołu przedstawicieli handlowych oraz stworzenie profesjonalnej i efektywnej logistyki wspartej systemami IT, co ułatwi uzyskanie przewagi konkurencyjnej w docelowym segmencie.

Ile punktów sprzedaży docelowo chce mieć Ruch? Czy liczba punktów z obecnych 5,5 tys. będzie się zwiększać czy zmniejszać?

Do 2016 chcemy wymienić 2,5 tys. kiosków w miejscach o dużym natężeniu ruchu. Nowe kioski zastąpią obecnie funkcjonujące. Planujemy również otworzyć 150 na lotniskach i dworcach, 100 w centrach handlowych, 400 w miejscach użyteczności publicznej (szpitale, urzędy itp). Kładziemy nacisk na dostosowanie ilości i jakości punktów sprzedaży do potrzeb klientów.

Spółka planuje wydać 160 mln zł w ciągu 5 lat w segmencie detalicznym. Na co dokładnie zostaną przeznaczone te środki? Skąd będą pochodziły środki na inwestycje?

Do największych nakładów należą: instalacja nowych kiosków, wymiana starych oraz wdrożenie systemu centralnego zarządzania wspartego systemami IT, na który tylko w tym roku wydamy 54 mln zł. Zmiana identyfikacji wizerunkowej, struktury sprzedaży i systemu zarządzania również wiążą się z nakładami inwestycyjnymi. Wszystkie inwestycje finansowane są ze środków własnych Spółki.

więcej informacji:

Anna Walczowska RSS ALERT    /    Ruch RSS ALERT    /    Ruch SA RSS ALERT    /    FMCG RSS ALERT    /    kioski RSS ALERT    /    sektor detaliczny RSS ALERT    /    sprzedaż hurtowa RSS ALERT    /    przejęcia RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Ela 2011-07-07 07:05:58
    Chciałabym wiedzieć czy Lublin Białystok lub Rzeszów też podlegają przekształceniom. Pani Prezes studentami za 600 zł miesięcznie nie da się tego zrobić a oszczędności biedą pozorne ,a tak tu jest niestety stara gwardia się okopała i tyle.Kioski puste permanentny brak towaru itp.Cos nie tak .....................

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.10.64
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!