Czy e-sklepy w Polsce powinny bać się Amazona?
Inna pozycja niż numer jeden go raczej nie interesuje. Tymczasem nad Wisłą rozkwita w cieniu polskich e-commerce. W Polsce Amazon ma niewiele ponad 1,5 mln użytkowników - to dziesięć razy mniej niż Allegro i kilka razy mniej niż Ceneo, Domodi, Empik, Zalando czy Skąpiec. - Nie jest łatwo wejść na podium polskich e-commerce – mógłby powiedzieć właściciel eBaya. Eksperci przekonują jednak, że firma Jeffa Bezosa nie popełni jego błędów.

Faktem jest, że główny gracz internetowy w Polsce już raz zablokował wejście międzynarodowego konkurenta, czyli eBaya do Polski. Platforma nie mogła przebić się ze swoją ofertą z powodu niewystarczającej liczby dostawców, jak i konsumentów, którym po prostu nie opłacało się przechodzić na konkurencyjne platformy market place, ponieważ nie znalazły tam wystarczająco atrakcyjnych warunków.
Według danych Gemiusa Allegro.pl posiada w naszym kraju ponad 16 mln użytkowników – to kilkanaście razy więcej niż Amazon. Mało tego - internetowy gigant jest daleko poza listą pierwszych dziesięciu e-commerce w Polsce. Pod względem liczby użytkowników jest niżej niż Euro.com.pl, Zalando.pl czy chiński sprzedawca internetowy AliExpres.
- Proporcje te mogą się szybko zmienić – uważa ekspert w dziedzinie strategii e-biznesu, Akademii Leona Koźmińskiego Szymon Wierciński. - Wejście Amazona na nasz rynek stało się już faktem. Nie można jeszcze mówić o jego liczącej się pozycji na naszym rynku, ale wszystko wskazuje na to, że jest to kwestia czasu i zainwestowanego kapitału.
Czytaj więcej w propertynews.pl


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.