Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Czy Halloween to gorący okres dla handlu?

Najwięcej sympatyków przebieranek w ostatnim dniu października jest w USA. Amerykanie wydają też najwięcej. Tylko w ubiegłym roku było to 7,77 mld euro. Halloweenowa gorączka udziela się też Europejczykom.

Czy Halloween to gorący okres dla handlu?
Fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 30-10-2018, 12:28

Z ostatnich badań przeprowadzonych przez firmę GfK wynika, że tylko 21% Polaków planuje świętować Halloween. Z innych badań, przeprowadzonych przez firmę Payback, wynikało, że Halloween obchodzi co dziesiąty Polak. W porównaniu do 2015 roku, to znacząc spadek. Wówczas zabawę w wigilię Wszystkich Świętych zapowiadało ponad 70% Polaków.

Co na to sieci handlowe? Z informacji podawanych przez największych graczy wynika, że liczba „upiornych” gadżetów na półkach jest co roku zbliżona. Dokładnie jak z zainteresowaniem klientów. Jak informowała w latach ubiegłych sieć Lidl, sprzedaż akcesoriów na Halloween od lat utrzymuje się na podobnym poziomie. – Dzieje się tak, ponieważ sklepy działają w oparciu o dane historyczne i co roku na półkach pojawiają się te same produkty – wyjaśnia Wojciech Stramski prezes z Lab4Motion i dodaje – Tu do gry powinna wejść technologia. To ona pozwoli znaleźć odpowiedź na pytanie: czy handlowcy powinni przeznaczać większą powierzchnię na ekspozycje halloweenowych gadżetów? Być może klienci nie wydają pieniędzy, bo nie ma produktów, którymi są zainteresowani.

Tę sytuację dobrze obrazuje sprzedaż słodyczy. W ostatnich dniach października rośnie sprzedaż słodkich przekąsek, nieodzownej część halloweenowego obyczaju. W USA, Wielkiej Brytanii czy Niemiec są w pierwszej trójce zakupów na 31 października. Wydawać by się mogło, że w Polsce jest podobnie, ale Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji, rozwiewa wątpliwości: wzrost sprzedaży słodyczy nie ma nic wspólnego z celebrowaniem anglosaskiego święta.

– Chodzi o to, aby wykreować nowe potrzeby i trafić do tych konsumentów, którzy obchodzą Halloween – zauważa Stramski. Bo jak się okazuje, jest grupa Polaków, która lubi i bawić się podczas Halloween. To młodzi konsumenci. Z danych programu lojalnościowego, dowiadujemy się, że w latach ubiegłych 25% millenialsów, celebrowało anglosaskie święto. Dziś co czwarty Polak jest millenialsem. To pokolenie ma coraz większą siłę nabywczą i jest łakomym kąskiem dla handlowców.

Halloween w innych krajach

Narodowa Federacja Handlu USA (NRF) podaje, że przeciętnego Amerykanina, Halloween będzie kosztowało 75 euro. W tym roku celebrować ten zwyczaj zamierza co drugi mieszkaniec USA (53%). To oznacza, że konsumenci za oceanem wydadzą aż 7,77 mld euro. Jak wynika z danych NFR, od 2012 roku do ubiegłego, wydatki per capita Amerykanów na celebrację 31 października wzrosły o 6 euro, z 69 euro sześć lat temu do 75 euro na osobę w 2017.

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    Halloween RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Kazimierz 2018-11-01 06:31:08
    Haloyn to święto pogańskie-demoniczne dotyczące złych duchów a tak naprawdę to święto cukierka bo synowa mówiła mi że sprzedali prawie wszystkie cukierki,,,jak by było Święto Cukierka to nic strasznego i tak by dzieciaki się cieszyły...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.26.93
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!