• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Czy jesteśmy eko podczas zakupów?

Czy Polacy w swoim codziennym życiu podejmują realne działania na rzecz środowiska? Czy troska o planetę przejawia się w ich decyzjach zakupowych? Przeprowadziliśmy badania, w którym wzięli udział użytkownicy aplikacji Moja Gazetka. Ich wyniki przedstawiamy w poniższym raporcie!
  • Autor: portalspożywczy.pl
  • Data: 17-12-2019, 13:43
Czy jesteśmy eko podczas zakupów?
fot. Unsplash

Czy troska o środowisko ma wpływ na decyzje zakupowe Polaków?

Co prawda 61,3% respondentów przyznało, że świadomie stara się wybierać produkty, które nie są zapakowane w plastik, jednak tylko 26,5% zdarza się zrezygnować z zakupu z powodu nieekologicznego opakowania.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

O ile respondenci nie są skłonni do rezygnacji z produktów, które postanowili kupić, o tyle chętnie dopłacają do opakowań przyjaznych środowisku - 42,9% deklaruje, że jest w stanie zapłacić więcej, jeśli produkt zapakowany jest ekologicznie.

W wynikach ankiety widać, że zdecydowana większość Polaków przyzwyczaiła się do wielorazowych toreb i uczyniła z nich niezbędny element codziennych wyjść do sklepu — korzysta z nich aż 96,3% respondentów. Mniej popularne są własne, wielorazowe opakowania na produkty sypkie, warzywa czy owoce — używa ich jedynie 39,6%.

Czy Polacy zwracają uwagę na możliwości recyklingu?

Respondenci naszej ankiety okazali się wrażliwi na kwestie związane z recyklingiem oraz powtórnym wykorzystywaniem opakowań. 81,6% z nich zwróciło uwagę na małą dostępność opakowań zwrotnych i uznało je za przeszkadzające. Aż 98,2% uznało także, że automaty do zwrotu butelek z kaucją powinny być powszechniej dostępne.

Również papierowe gazetki reklamowe okazały się polem, na którym — zdaniem ankietowanych — jest wiele do poprawy. 91,1% z nich uważa, że powinny być drukowane w mniejszych nakładach, a 95,9% - że powinny być drukowane wyłącznie na papierze pochodzącym z recyklingu.

Czy Polacy lubią żywność ekologiczną?

49% ankietowanych wybiera żywność ekologiczną, jeśli jest ona dostępna w sklepie, w którym akurat robią zakupy. 52,1% z nich owoce, warzywa i jajka częściej kupuje na bazarze lub w warzywniaku niż w supermarkecie. 

26,4% zdarza się robić zakupy w sklepach wyłącznie ze zdrową żywnością, a 7,4% robi w nich zakupy częściej niż w supermarketach.

Kim byli respondenci?

W ankiecie wzięło udział 2563 osób, z czego 19,5% to mężczyźni, a 80,5% to kobiety. 83,9% respondentów to osoby w wieku 18-44 lat.

Pochodzą z miejscowości i miast o różnej wielkości, jednak wyniki w tej kategorii rozkładają się całkiem proporcjonalnie — od 14% do 26,7%.

Dodatkowo 8,3% wszystkich respondentów to przedsiębiorcy.

Jeszcze kilka ciekawostek

Najliczniejszą grupą, która używa własnych, wielorazowych opakowań na produkty na wagę, okazali się respondenci w wieku 65+ — robi tak aż 59,3% z nich. Najrzadziej własnych opakowań używają natomiast osoby w przedziale wiekowym 25-34 — tylko 35,8% tej grupy wiekowej.

63,6% kobiet i 49,9% mężczyzn stara się wybierać produkty, które nie są zapakowane w plastik.

Mieszkańcy miejscowości poniżej 10 tys. mieszkańców kupują warzywa, owoce i jajka na bazarach i w warzywniakach najczęściej (60,6%), natomiast mieszkańcy największych miast powyżej 500 tys. mieszkańców — najrzadziej (40,7%).

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!