• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Czy na rynku pozostanie tylko jeden format sklepów?

Kilka lat temu na rynku obowiązywał twardy podział na hipermarkety, supermarkety, dyskonty. Jednak kryzys - najpierw z 2008 r., a teraz jego kolejna fala - większość strategii wywrócił do góry nogami. Efekt? Sklepy w pogoni za niskimi cenami coraz mniej się od siebie różnią - pisze Rzeczpospolita.
  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 25-08-2012, 09:33
Czy na rynku pozostanie tylko jeden format sklepów?
Zdaniem analityków, najszybciej rosnącymi segmentami pozostaną dyskonty, supermarkety oraz tzw. convenience

Jak podaje „Rz", prócz hipermarketów, supermarketów i dyskontów, na rynku funkcjonują jeszcze delikatesy, oferujące więcej produktów z wyższej półki oraz sklepy convenience, czyli niewielkie, otwarte do późna sklepy osiedlowe jak np. Żabka. Jednak dla klienta i tak branżowe nazwy nic nie znaczą - każdy duży samoobsługowy sklep nazywany jest zazwyczaj supermarketem.

Kryzys spowodował, że Polacy, przyzwyczajeni wcześniej do kupowania produktów coraz droższych, zaczęli skrupulatnie liczyć, ile wydają w sklepie. Zaczęła się walka o klienta. Dyskonty zrywały z wizerunkiem „sklepów dla biednych ludzi" i wprowadzały tzw. towary z wyższej półki, starając się dotrzeć do zamożniejszych konsumentów. Z kolei supermarkety czy zwłaszcza delikatesy rozwijając ofertę tanich produktów walczą o utrzymanie swoich klientów, także szukających częściej promocji. Według analityków Euromonitor International, polski rynek handlowy będzie się dalej rozwijał. Jego najszybciej rosnącymi segmentami pozostaną dyskonty, supermarkety oraz tzw. convenience - czytamy w „Rz".

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • kupiec 2012-08-25 18:53:05

    i tak najlepsze jest intermarche

    Odpowiedz
  • nedpolams@op.pl 2012-08-27 09:24:01

    Na pytanie postawione w tytule -Czy na rynku pozostanie tylko jeden format sklepów? , odpowiedz jest prosta tak , te które będą sprzedawały na zeszyt.

    Odpowiedz
  • Tomm 2012-08-27 11:51:56

    Uważam, że tak duża koncentracja sprzedaży detalicznej w cieciach takich jak Biedronka, które działają globalnie jest bardzo niebezpieczna dla producentów jak i pozostałych ogniw rynku. Taka sieć posiada zbyt dużą siłę wywierania presji na dostawcach, zagrażając rentowności produkcji. Zaiste nastały czasy rządów globalnych korporacji. Rządy państw mają coraz mniej do gadania.

    Odpowiedz
  • wojsew 2012-08-27 16:41:09

    A może by na problem spojrzeć z odwrotnej strony . Duża dekoncentracja będzie bezpieczna tylko na producentów ale dla pozostałych już nie . Sam cały czas zadaję sobie pytanie dlaczego jest takie duże rozdrobnienie innych tzw. sieci . Jakaś Malinka , jakieś Jabłuszko . Tu 3 tam już 5 sklepów.Praktycznie poza Polo-marketem i Intermarchem reszta się nie liczy.Pomijam giganty które mniej bolą bo nie są w małych miejscowościach . W całej Europie zrzeszenia nie tylko dotyczą sieci handlowych ( lokalnych) ale również lokalnych producentów. To jest to czego oczekiwałem od ARR i podobnych a co nigdy , nigdzie w Polsce nie zaistniało.

    Odpowiedz
  • ALDONA Z. 2012-08-29 20:53:20

    ZAPRASZAM WSZYSTKICH CHĘTNYCH DO POZWU ZBIOROWEGO PRZECIWKO ŻABCE O KONTAKT NA pozewzabka@wp.pl. POZDRAWIAM

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!