• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Czy powstanie "polski Unilever"?

Hygienika razem z koncernem FoodCare budują dużą, regionalną grupę drogeryjno-spożywczą. Kamil Kliniewski, prezes Hygieniki i Wiesław Włodarski, właściciel i szef rady nadzorczej FoodCare, mają pomysł, jak rozwinąć firmę w "polskiego Unilevera" - informuje "Rzeczpospolita".
  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 09-11-2012, 10:09
Czy powstanie
Szefem Hygieniki jest Kamil Kliniewski

Hygienika zawarła wczoraj warunkową umowę kupna połowy udziałów w spółce Dayli, do której ma trafić polska sieć drogerii Schlecker. Wartość transakcji wynosi 3 mln euro. To element strategii zakładającej budowę dużej grupy drogeryjno-spożywczej. W realizacji tego planu Hygienikę wspomoże koncern FoodCare (ma m. in. marki Frugo, Gellwe i Black).

Jak ocenia "Rzeczpospolita", czas na budowanie dużej grupy spożywczo-chemicznej jest optymalny. Z kilku krajów Europy (w tym z Polski) wycofuje się bowiem jeden z wiodących koncernów, Kimberly-Clark. Eksperci zwracają też uwagę, że szanse na sukces „polskiego Unilevera" wzrosłyby, gdyby za Hygieniką stał większościowy akcjonariusz, co pomogłoby realizować spójną wizję strategii. W tym kontekście pozytywnie można zapatrywać się na zapowiedzi Wiesława Włodarskiego, właściciela i szefa rady nadzorczej FoodCare, który docelowo chce mieć kontrolę w Hygienice.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Przeczytaj także: Powstanie koncernu FoodCare - Hygienika w rękach Austriaków

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • prezes 2012-11-09 09:26:18

    Co ma obrót do zyskowności? Jakoś tego nie widzę. Hygienika robi głównie marki własne a one mają niższą marżowość, więc aby dogonić Unilevera w zysku musieliby zdecydowanie przewyższyć go \"zdrowymi\" obrotami. FoodCare to inna bajka - dopóki definitywnie nie rozwiążą sporu z Maspexem ciągle będzie widniało nad nimi widmo niepewnej przyszłości. A Frugo dobrze się kręci bo ma non stop promocyjne ceny...

    Odpowiedz
  • Zygfryd 2012-11-09 10:08:33

    Znam rzeczonych Panow Prezesow. Mysle, ze pod nosem sie smieja z takich porownan. Maja swiadomosc, ze ambicja to jedno, ale wejscie do Ligii Mistrzow wymaga czegos wiecej niz regionalna marka i niskie koszty produkcji. Spojna strategia w przapadku tych dwoch podmiotow to brzmi dosc abstrakcyjnie. Niemniej jednak mam robocza nazwe dla Panow dziennikarzy: FC Hygienica :)

    Odpowiedz
  • :) 2012-11-09 18:15:06

    Koncern z Zabierzowa, FC Hygienika :) zabawne.... Tylko nie ekspansja międzynrodowa bo bedzie wstyd nie tylko w Polsce.

    Odpowiedz
  • kamil 2012-11-10 19:42:28

    kamil by chciał... ale nie potrafi

    Odpowiedz
  • Wiesław 2012-11-11 14:43:19

    no to się dobrali, bo Wiesiek też nie ma bladego pojęcia

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!