Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Debata o handlu na WKG: Wschód Polski nie pozwala na kopiowanie szablonów

Elastyczny format i ostrożna strategia oraz dopasowanie modelu bizneswoego do lokalnych warunków to szansa na sukces na wschodzie Polski stwierdzili eksperci biorcący udział w debacie „Ekspansja sieci handlowych na ścianie wschodniej zmieni sytuację producentów i dostawców", która odbyła się w ramach Wschodniego Kongresu Gospodarczego w Białymstoku.

Debata o handlu na WKG: Wschód Polski nie pozwala na kopiowanie szablonów
Debata o handlu podczas Wschodniego Kongresu Gospodarczego
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: www.dlahandlu.pl
Data: 20-09-2014, 15:53
Format idealny - "nie za duży, nie za mały"

Zdaniem Andrzeja Falińskiego, dyrektora generalnego Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji ogólnopolskie sieci handlowe nie dlatego upatrzyły sobie wschód Polski, że w innych regionach jest już zbyt duże nasycenie. Raczej sięgają po kolejne miejsca, gdzie widzą dla siebie potencjał. Oczywiście nie jest to teren, gdzie mogą się rozwijać hipermarkety, bo nie ma tu tak dużych skupisk miejskich. Jest natomiast miejsce dla średnich formatów dyskontowych czy małych supermarketów. Właściwe określenie formatu jest więc kluczowe dla szans rozwoju w tym regionie - stwierdził Faliński.

Na uwarunkowania demograficzne, które wpływają na kształt strategii rozwoju na wschodzie zwrócił uwagę Rafał Anczak, członek zarządu Deloitte Business Consulting. - Polska wschodnia jest mniej zaludniona i taka zostanie. Z tym nie ma co walczyć. Jesteśmy krajem średniej wielkości, który ma sporo aglomeracji, z których każda ma ambicje na bycie regionalnym centrum. Migracja do większych miast trwa i raczej nie zanosi się na zmianę. Zatem myślenie o dużym formacie na terenach, z których ludzie się przenoszą wydaje się ryzykowne, ale to nie znaczy, że format hybrydowy czy elastyczny, który będzie dobrze zarządzany tutaj się nie przyjmie. Oznacza to jednak, że nie ma jednoznaczej odpowiedzi, co sprawdzi się na wschodzie. Na pewno sukcesem nie skończy się tutaj skopiowanie gotowych rozwiązań i przeniesienie ich tutaj 1:1, bo tu są inne warunki i inna specyfika. Naszą przewagą jako przedsiębiorców polskich jest myślenie ostrożne i zachowawcze, a nie huraoptymistyczne, co pozwala nam znaleźć odpowiedzi w jaki sposób rozwijać się w rejonie o średnim poziomie rozwoju gospodarczego. Nas nie stać na ponoszenie błędów, dlatego należy zakładać ostrożne scenariusze, bo zwłaszcza na obszarze wschodu Polski tego marginesu na błąd nie ma - zaznaczył Antczak.

więcej informacji:

Rafał Antczak RSS ALERT    /    Jan Sałata RSS ALERT    /    Sylwia Olechno RSS ALERT    /    Andrzej Faliński RSS ALERT    /    Robert Karczewski RSS ALERT    /    Wschodni Kongres Gospodarczy RSS ALERT    /    Polska wschodnia RSS ALERT    /    handel na wschodzie Polski RSS ALERT    /    Białystok RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.83.188.254
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!