• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Delikatesy mają strategie na czas kryzysu. Walczą o klienta promując produkty marki własnej

Dwie czołowe sieci delikatesów rozpoczęły niezależnie od siebie kampanie reklamowe produktów o niższych cenach. Promocja marki własnej sieci Piotr i Paweł oraz nowych produktów Almy pod nazwą Food & Joy pojawiły się już w radiu i prasie. Dzięki tańszym produktom sieci chcą przyciągnąć nowych klientów i zwiększyć sprzedaż - pisze serwis gazeta.pl.
  • Autor: gazeta.pl
  • Data: 28-09-2012, 11:02
Delikatesy mają strategie na czas kryzysu. Walczą o klienta promując produkty marki własnej
Obecnie w asortymencie Food & Joy Almy znajduje się ponad 100 produktów

Obecnie w asortymencie marki własnej jest 250 produktów, a do końca roku chcemy dobić do 300. Ostatnio pojawiła sięnawet karma dla zwierząt. Jak komentuje Błażej Patryn, rzecznik prasowy sieci Piotr i Paweł w pierwszej połowie tego roku marka własna stanowiła 2,5 proc. łącznej sprzedaży, a na koniec roku sieć chce osiągnąć 3 proc.

Obecnie w asortymencie Food & Joy Almy znajduje się ponad 100 produktów, a do końca roku ma ich być ponad 200. Ceny produktów mogą wydawać się atrakcyjne, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę, że dotychczas w Almie dominowały produkty premium. Dla przykładu sok pomarańczowy Food & Joy kosztuje 1,69 zł, woda mineralna 1,39 zł za butelkę 1,5 litra.

Przedstawiciele sieci delikatesów nie ukrywają, że wprowadzają marki własne głównie w reakcji na spowolnienie gospodarcze i zaciskanie pasa przez Polaków, którzy na zakupach uważnie przyglądają się każdej wydanej złotówce.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Jedną z pierwszych sieci delikatesów, która zdecydowała się wprowadzić artykuły pod marką własną, było Bomi. Właściciele nie ukrywali, że miało to być jednym ze sposobów na poprawę sprzedaży. Niestety, w lipcu zarząd Bomi złożył w sądzie wniosek o ogłoszenie upadłości.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • abc1 2012-09-30 13:53:05

    Babcia kupuje w tych delikatesach. Ale nie rozumie co to jest Food & Joy. Szybciej by zrozumiała z niemieckiego. Przeżyła hitlerowską okupację. Niestety nie wędrowała z armią Andersa.

    Odpowiedz
  • kupiec 2012-10-01 09:31:55

    Co za bzdury,marki własne w delikatesach.Chcą mie przekonać że tania kawa marki własnej jest lepsza od sprawdzonych starych marek.Rozumiem dyskonty ale supermarkety i Delikatesy.Teraz na głównych miejscach bedą stały Bylejaki i BYleco.CHyba bedie trzeba znowu wyjezdzeac co jakis czas za granice po dobry jakościowo towar.

    Odpowiedz
  • feri 2012-10-01 09:46:47

    własne marki!!! kaktus mi wyrosnie jak Polacy rzuca sie na taką badziew. W sklepie oczekuję sprawdzonych od lat produktów, znanych od lat producentów, a nie śmieci produkowanych w garazu czy odpadów poprodukcyjnych .Własna marka , to harakiri pomyslodawców.

    Odpowiedz
  • Jakub 2012-10-01 09:58:07

    Bzdury Pan opowiada, Panie feri. Prawda jest taka, że to właśnie marki własne wiodą prym w sklepach i to nie tylko w Polsce, ale i w Szwajcarii (gdzie blisko połowa produktów na półkach marketów to marki własne), we Włoszech, Niemczech, Czechach czy innych krajach. Polacy mają już dosyć pseudo-wyboru, gdzie 4 producentów robi produkt zbliżony do siebie, coraz gorszy jakościowo i coraz droższy cenowo. Zresztą jak popatrzeć na marki własne, to już dawno przestały być one synominem kiepścizny bo są takie dla niezamożnych i takie dla bogatych. Po co mam płacić 20 złotych za ten sam produkt z logo producenta, skoro moge go kupić za 10 złotych i będę miał 2?? Problem jakości produktow w Polsce dotyczy zresztą nie tyle marek własnych co ogólnie. Ja uważam, że produkty najlepsze, najlepiej kupować bezpośrednio u producentów, którzy wytwarzają w małych ilościach, tradycyjnie, rzemieślniczo. Czasami są to produkty tańsze niż \"markowe\" a jakość miażdząco lepsza.

    Odpowiedz
  • markiwlasne.pl 2012-10-01 13:27:33

    Marki własne występują też w segmencie premium - nie rozumiem skąd takie komentarze.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!