Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Deloitte: ok. połowa polskich konsumentów deklaruje, że czuje się bezpiecznie w sklepach

Spada poziom niepokoju wywołanego pandemią; blisko połowa polskich konsumentów deklaruje, że czuje się bezpiecznie podczas zakupów w sklepach stacjonarnych - wynika z badania firmy doradczej Deloitte. Przybyło też Polaków, którzy nie boją się iść do dentysty czy fryzjera.

Deloitte: ok. połowa polskich konsumentów deklaruje, że czuje się bezpiecznie w sklepach
fot. Shutterstock

Autor: PAP
Data: 15-12-2020, 11:57

Z badania firmy doradczej Deloitte "Global State of the Consumer Tracker" wynika, że Polacy znów poczuli się pewniej. W porównaniu z ubiegłym miesiącem o 10 pp. przybyło konsumentów, którzy czują się bezpiecznie w sklepach stacjonarnych. Jedna piąta nie ma obaw przed udziałem w wydarzeniach takich jak mecze czy koncerty. O 8 pp. wzrosła też liczba Polaków, którzy nie boją się iść do dentysty czy fryzjera.

Dla Polski opracowany przez Deloitte indeks niepokoju, czyli różnica netto między osobami, które zgodziły się ze zdaniem "Jestem bardziej zaniepokojony niż tydzień temu" oraz tymi, które zaprzeczyły, wyniósł na początku grudnia 7 proc. To spadek o 27 pp. wobec badania przeprowadzonego na początku listopada, kiedy Polacy deklarowali niepokój na rekordowym poziomie 34 proc. "Pierwszy szok wywołany wzrostem zachorowań minął, a Polacy przyzwyczajają się do sytuacji, życia i pracy w tak niecodziennych warunkach" - wskazał cytowany we wtorkowym komunikacie Michał Tokarski, Partner w Deloitte.

Na czele krajów z najmniejszym poziomem lęku znów są Niemcy. U naszych zachodnich sąsiadów indeks niepokoju wynosi -33 proc., a więc jest niższy niż ostatnio o 21 pp. Za Niemcami są Holendrzy z indeksem na poziomie -25 proc. Najwyższy spadek poziomu lęku odnotowali w ciągu miesiąca Francuzi: wynosi on -11 proc. - mniej niż miesiąc temu o 33 pp.

Poziom niepokoju spadł we wszystkich grupach wiekowych respondentów. O ile na początku listopada najwyższy poziom obaw deklarowały osoby w wieku 55+, o tyle w grudniu najbardziej zaniepokojeni są Polacy w wieku 35-54 lata (47 proc.); a najmniej mający 18-34 lata (42 proc.).

Jak wskazali autorzy badania ogólne uspokojenie w niewielkim stopniu wpłynęło na zmniejszenie poziomu obaw dot. zdrowia własnego i bliskich osób. W Europie najbardziej zaniepokojeni o zdrowie są Hiszpanie (78 proc.). Polska znalazła się tuż za Hiszpanią ze wskaźnikiem 63 proc. (spadek o 3 pp. w porównaniu z badaniem z początku listopada). Na świecie największy poziom lęku o własną kondycję odnotowują Chińczycy (84 proc.) i mieszkańcy Meksyku (82 proc.).

Eksperci zwrócili uwagę na duży skok poczucia bezpieczeństwa w sklepach. Po wynoszącym 12 pp. spadku na początku listopada, najnowsze badanie wskazuje na wzrost o 10 pp. Prawie połowa polskich konsumentów deklaruje, że czuje się bezpiecznie podczas zakupów w sklepach stacjonarnych. Wzrost o 6 pp. dotyczy barów i restauracji. "Dziś 36 proc. z nas czuje się w takich miejscach komfortowo, choć grudzień to kolejny miesiąc, kiedy lokale gastronomiczne mogą serwować jedzenie jedynie na wynos" - czytamy.

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    Deloitte RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.205.144
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!