Deloitte: Rośnie sprzedaż stu największych firm dóbr luksusowych
Wyniki sprzedaży stu największych firm z sektora dóbr luksusowych w minionym roku obrotowym wyniosły 247 mld dol., czyli blisko 11 proc. więcej niż rok wcześniej - podał w raporcie Deloitte. Na pierwszym miejscu jest koncern LVMH, właściciel m.in. marki Louis Vuitton.

Firma Deloitte zestawiła wyniki finansowe firm oferujących luksusowe marki w zakończonym 30 czerwca 2018 roku obrotowym.
Jak czytamy w opublikowany w poniedziałek raporcie "Global Powers of Luxury Goods 2019. Bridging the gap between the old and the new", w minionym roku obrotowym wzrost sprzedaży w branży dóbr luksusowych wyniósł 10,8 proc. Rok wcześniej był to zaledwie wzrost o 1 proc. Wartość zysku netto firm z pierwszej setki wzrosła o 9,8 proc. Średnia wartość przychodów przypadająca na spółkę wynosiła 2,47 mld dolarów. Aby znaleźć się w zestawieniu, wystarczyło osiągnąć minimum 218 mln dolarów - wskazał Deloitte.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Z raportu wynika, że w tym roku na liście pojawiło się osiem nowych firm. "Pomimo spowolnienia gospodarczego na głównych rynkach, w tym USA, Chinach i strefie euro, sytuacja sektora dóbr luksusowych jest naprawdę bardzo korzystna. Aż 76 spółek spośród 100 obecnych w rankingu zwiększyło sprzedaż, z czego blisko połowa zanotowała dwucyfrowy wzrost" - wskazał cytowany w komunikacie lider zespołu ds. sektora dóbr konsumenckich Deloitte Michał Pieprzny.
W raporcie czytamy, że liderzy umocnili swoją pozycję. Na pierwszym miejscu w TOP 10 znalazła się francuska firma LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SA, odpowiadająca za takie marki jak Louis Vuitton, Fendi czy Kenzo, która osiągnęła przychody ze sprzedaży netto w wysokości blisko 28 mld dol. przy ponad 17-proc. wzroście. Na drugim miejscu jest amerykańska Estée Lauder Companies Inc. (marki - Estée Lauder, Tom Ford, Jo Malone) z przychodem sięgającym 13,6 mld dol. (wzrost 15,7 proc.). Na 3. pozycji znalazła się szwajcarska Compagnie Financiere Richemont SA (marki - Cartier, Montblanc) osiągając przychód 12,8 mld dol. (3,1 proc.).
Na kolejnych miejscach są: francuska Kering S.A. (Gucci, Yves Saint Laurent) - przychód netto 12,1 mld dol. (wzrost 27,5 proc.); włoska Luxottica Group SpA (Ray-Ban, Oakley) - przychód 10,3 mld dol. (0,8 proc.); brytyjska Chanel Limited (Chanel) - przychód 9,6 mld dol. (11,5 proc.) - debiut w TOP 10; francuska L'Oréal Luxe (Biotherm, Lancôme) - przychód 9,5 mld dol. (10,6 proc.); szwajcarska Swatch Group Ltd. (Longines, Omega, Rado) - przychód 7,8 mld dol. (5,4 proc.); Chow Tai Fook Jewellery Group Limited z Hong Kongu (Hearts on Fire) - przychód 7,5 mld dol. (15,4 proc.); amerykańska PVH Corp. (Tommy Hilfiger, Calvin Klein) - przychód 7,3 mld dol. (10,7 proc.).
