Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Detail picking: odpowiedź na nowe zwyczaje konsumentów   

Rozwój sieci sklepów osiedlowych typu convenience i biznesu B2C zmieniły sposób obsługi logistycznej towarów. Logistyka kontraktowa, tradycyjnie ukierunkowana na "duże jednostki" - palety czy skrzynie, teraz musi przygotować się do dostaw nawet pojedynczych sztuk artykułów - detail picking.

Detail picking: odpowiedź na nowe zwyczaje konsumentów   
Logistyka kontraktowa przygotowuje się do dostaw pojedynczych sztuk artykułów. Fot. ID Logistics Polska

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 07-01-2016, 15:03

Dla logistyki, zmiany te oznaczały duże zmiany w sposobie obsługi produktów i przepływów. Operatorzy logistyczni musieli więc dostosować się do tej ewolucji i rozwiązać równanie: krótszy czas dostawy + mniejsze zamówienie + niższe koszty.

- Jeszcze kilka lat temu, większość naszych klientów zwracała się do nas z pytaniem o możliwość przygotowania i dostarczenia pełnych palet albo skrzyń. My tak projektowaliśmy nasze procesy magazynowe, aby zapewnić ich przepływ. Obsługa tradycyjnych kanałów dystrybucji oczywiście wciąż stanowi bardzo istotną część naszych operacji, ale obecnie ponad połowę nowych klientów, obsługiwanych globalnie przez Grupę ID Logistics, stanowią firmy e-commerce albo takie, dla których handel elektroniczny stanowi istotną część ich działalności - powiedział Yann Belgy, dyrektor generalny ID Logistics Polska.

Dodatkowo, branże takie jak kosmetyczna, odzieżowa, dóbr luksusowych czy sieci sklepów osiedlowych typu convenience, często oczekują dostawy zaledwie kilku sztuk konkretnego artykułu, a nie całych skrzyń albo palet. Taki „detail picking” wymaga od operatora logistycznego specyficznej organizacji i procesów mających na celu optymalizację składowania, czasu realizacji zamówienia i kosztów obsługi. 

Aby osiągnąć sukces, nie wystarczy tylko podjąć decyzję i po prostu zaproponować klientom świadczenie tego typu usług. To wymaga specyficznego know-how i dużych inwestycji.

- Grupa ID Logistics uznała detail picking za strategiczną szansę rozwoju. W 2013 roku zdecydowała się na przejęcie CEPL, operatora 3PL specjalizującego się w tym sektorze. W tym samym czasie Grupa rozwijała swój potencjał IT i utworzyła dział R&D, który pozwolił jej pozyskać know-how i wspierać działalność klientów w każdym z 14 krajów, gdzie jest obecna, łącząc specjalistyczną wiedzę z umiejętnością adaptacji do lokalnej specyfiki. Dzięki tym posunięciom możemy teraz proponować naszym klientom rozwiązania, takie jak zautomatyzowany magazyn, mechanizacja procesów, pick/put-to-light, antresole, dynamiczne regały, sortery, przenośniki taśmowe, itd., oraz inne rozwiązania dopasowane do ich potrzeb - powiedziała Marzena Wal, dyrektor handlowy ID Logistics.  

więcej informacji:

ID Logistics Polska RSS ALERT    /    logistyka RSS ALERT    /    detail picking RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.226.179
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!